fbpx Orbin Studio – Fotografia Produktowa i Reklamowa

Jak Przebiega Zlecenie Fotografii Produktowej w Orbin Studio?

Sesja produktowa kosmetyków

Potrzebujesz zdjęć produktowych? Z przyjemnością zrealizujemy dla Ciebie takie zlecenie! Jeśli nie współpracowałeś z nami wcześniej, zapewne chciałbyś się dowiedzieć, jak u nas przebiega takie zlecenie.

 

Poniżej opisałem standardowy przebieg zlecenia sesji produktowej, od zapytania klienta, po oddanie gotowych zdjęć. Niemniej jednak, należy pamiętać, że każde zlecenie jest inne, a my jesteśmy elastyczni i dostosowujemy się do potrzeb naszych klientów.

Kontakt

Kiedy otrzymamy zapytanie telefonicznie, bądź mailowo, w pierwszej kolejności staramy się ustalić potrzeby klienta i dowiedzieć się jak najwięcej o produkcie:

  • jakimi zdjęciami klient jest zainteresowany: czy mają to być packshoty, zdjęcia aranżowane, jaki ma być format, rozdzielczość itd.
  • jakiego rodzaju produkty mają trafić na sesję, czy będą to np. ubrania, biżuteria, meble itd.
  • ile zdjęć ma być wykonanych?
  • jaki jest termin realizacji?

 

Więcej informacji o decyzjach, jakie trzeba podjąć podczas zlecenia sesji produktowej, możesz przeczytać tu „Szczegóły obrazu w fotografii produktowej„.

Zadzwoń Orbin Studio - Fotografia Produktowa

Wycena

Wycena zdjęć

Na podstawie przekazanych nam w zapytaniu informacji przygotowujemy wycenę. Jeśli nie mamy wszystkich informacji potrzebnych do wyceny, kontaktujemy się z klientem w celu ich uzupełnienia.
Po akceptacji wstępnej wyceny, ustalamy szczegóły.

 

Na wycenę wpływają takie czynniki jak:

  • Fotografowany przedmiot
  • Wielkość przedmiotu
  • Rodzaj fotografii
  • Czas na realizację
  • Przeznaczenie zdjęć.

 

Więcej szczegółów dotyczących wyceny znajdziesz w cenniku.

Cennik

Spisanie umowy

Banery Umowa Fotografia Produktowa 300

Po ustaleniu wszystkich szczegółów i akceptacji wyceny, przygotowujemy umowę, którą przesyłamy do podpisania (jeśli jest możliwość spotkania, podpisujemy ją osobiście). Umowa zawiera krótki brief, podsumowujący wszystkie ustalenia dotyczące zlecenia: rodzaj i ilość zdjęć, termin realizacji, uwagi i wymagania klienta.

 

Jak wygląda, co zawiera taki brief i dlaczego warto go przygotować, możesz przeczytać tu:

Brief w fotografii produktowej.

Przy małych zleceniach poniżej 2000zł/netto nie wymagamy umowy, wystarczą jednoznacznie zaakceptowane ustalenia (brief) w wiadomości email.

Przekazanie produktów

Przekazanie produktów na sesje

Ponieważ większość zleceń realizujemy zdalnie, najczęściej produkty przekazywane są nam za pośrednictwem kuriera. Jeśli klient jest z Lublina lub okolic, produkty możemy odebrać osobiście.

Kiedy już produkty trafią do nas, zaczyna się właściwa praca. Musimy zaplanować kadry i oświetlenie oraz przygotować produkty do sesji.

Produkty przekazywane na sesje powinny być pełnowartościowe, bez zabrudzeń i uszkodzeń. Jeśli produkty zawierają etykiety, należy wybrać takie, na których etykiety naklejone są prosto i bez uszkodzeń (można też dołączyć nowe etykiety). Jeśli fotografowane ma być również opakowanie, należy wybrać takie bez uszkodzeń i wgnieceń.

Przygotowanie produktu

Część produktów, które trafiają do nas na sesję, wymagają pewnych przygotowań – rozpakowanie, usunięcie metek, naklejek, prasowanie, czyszczenie itp.
Jeśli tylko jest to możliwe, zarówno produkt, jak i opakowanie, pozostawiamy w stanie nienaruszonym. W pozostałych sytuacjach, wszystkie ingerencje konsultowane są z klientem.

Przygotowanie sesji

setup oświetleniowy

Najważniejsze na tym etapie jest ustalenie i zaplanowanie ujęć. Czasami klienci dostarczają nam Brief z konkretnymi wymaganiami lub zdjęcia wzorcowe. Innym razem, zdają się na nasze doświadczenie. Jeśli zleceniodawca nie ma konkretnych wymagań, często wykonujemy sesję próbną i przedstawiamy mu do konsultacji nasze propozycje, w postaci próbnych zdjęć.
Mając zaplanowane kadry, przygotowujemy oświetlenie, budujemy stanowisko, aranżacje, kompletujemy rekwizyty do aranżacji itp.

Zdjęcia Próbne do konsultacji – nasze propozycje

Często przed przystąpieniem do właściwej sesji, wykonujemy sesję próbną kilku produktów, w wyniku czego powstaje kilka wariacji danego ujęcia. W ten sposób klient może wskazać, które kadry najlepiej odpowiadają jego wizji. Na tej podstawie wykonujemy właściwą sesję dla wszystkich produktów. Dzięki temu, mamy pewność, że pracujemy zgodnie z wymaganiami, a klient otrzymuje dokładnie takie zdjęcia, jakich oczekuje.

 

Realizacja zdjęć próbnych zależy od tego, jak precyzyjne wytyczne dostaniemy od klienta. Czasami klient przesyła nam zdjęcia wzorcowe, wtedy próbne zdjęcia nie są potrzebne. Niekiedy bywa tak, że ze względów praktycznych, nie da się zrealizować zdjęć próbnych, kiedy wymagałoby to budowy aranżacji, czy wyjazdu w konkretne miejsce.

Sesja Zdjęciowa

Dla nas najciekawsza część i esencja naszej pracy. Sesje realizujemy bazując na ustaleniach zapisanych w brief-ie, zdjęciach wzorcowych lub zdjęciach próbnych wybranych przez klienta.
Podczas sesji dopracowujemy kadry i oświetlenie. Często pracujemy przez wiele godzin, aby uzyskać idealne ujęcie.
Większość sesji realizujemy w naszym studiu, czasami jednak dane zlecenie wymaga wynajęcia większego studia, czy też odpowiedniego lokalu. Zdarza się tak, kiedy produkty są dość duże jak np. meble lub zdjęcia muszą być wykonane w konkretnej aranżacji, jak restauracja, czy pub.

Studio fotograficzne

Postprodukcja

Po selekcji, fotografie trafiają do postprodukcji. Postprodukcja obejmuje wywołanie plików Raw i obróbkę zdjęć – usunięcie rys, fałd lub zabrudzeń, których nie udało się usunąć bezpośrednio na produkcie. W mniejszym lub większym stopniu, każde zdjęcie poddawane jest obróbce. Jak zaawansowana będzie to obróbka, zależy od efektu, jaki chce uzyskać klient, a także od samego przedmiotu.

 
 
Obróbka zdjęć produktowych Orbin Studio

Backup sesji

Podstawą jest oczywiście backup zdjęć, czyli wykonanie kopii zapasowych na dodatkowych nośnikach. Ważny jest również backup parametrów sesji.

Backup sesji – czyli zapisanie parametrów sesji, oświetlania – aby kolejne zdjęcia dla tego samego klienta miały identyczny charakter i zachowywały spójność (nie zawsze jest to istotne, ale często zdarza się w przypadku zdjęć stylizowanych, czy fotografii odzieży). Przykładowo, dziś w ofercie masz 5 zegarków, ale za pół roku wprowadzisz kolejne i chcesz, aby na liście produktów prezentowały się w identyczny sposób, aby klient mógł je łatwo porównać. W tym przypadku, odmienne kadry rozpraszają uwagę, utrudniając porównanie.

Opis zdjęć kodami produktów

Opisywanie zdjeć kodem

Kiedy na sesję trafia tylko kilka produktów, zwykle opis zdjęć nie ma znaczenia, bo klient może szybko sam przypisać zdjęcie do produktu. Wykonując jednak sesje kilkuset, czy nawet tylko kilkudziesięciu podobnych produktów, bardzo ważne staje się odpowiednie opisanie zdjęć. Najczęściej zdjęcia opisujemy kodem kreskowym, ale czasem klienci posiadają własne systemy kodów. Taki opis pozwala na o wiele szybszą, a często nawet automatyczną implementacje zdjęć w sklepie internetowym.

Rozliczenie zlecenia

Po zrealizowaniu zlecenia, wystawiamy fakturę Vat zgodnie z wyceną zawartą w umowie.
Wraz z fakturą, przekazujemy pliki poglądowe z gotowymi zdjęciami. Po zaksięgowaniu wpłaty, przekazujemy gotowe zdjęcia.

Przekazanie gotowych zdjęć

Chmura przekazywanie zdjęć

Gotowe fotografie zwykle udostępniamy do pobrania z wirtualnego dysku. Na życzenie klienta, poza zdjęciami w pełnej rozdzielczości, przygotujmy również pliki dostosowane do publikacji w internecie. Warto pamiętać o tej możliwości, a dlaczego jest to takie ważne można przeczytać tu „Przygotowanie zdjęć do publikacji”.
Po otrzymaniu gotowych zdjęć, klient ma 14 dni na zgłaszanie poprawek.

Zwrot produktów

Podobnie jak przy przekazaniu nam produktów, najczęściej odbywa się to za pośrednictwem kuriera. Po zakończeniu sesji produkty zostają spakowane i czekają na zwrot.

Przekazanie produktów na sesje

Podsumowanie

Jak widzisz, sesja zdjęciowa (nie tylko produktowa) to nie tylko szybkie „pstryknięcie” kilku zdjęć, jak to niektórzy określają. Tak naprawdę to złożony proces, w który sama fotografia jest ukoronowaniem całej długiej pracy.

 
 

Najważniejsze jest określenie wymagań klienta i taka realizacja zlecenia, aby klient otrzymał takie zdjęcia, jakich oczekiwał.

Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:

Warto przeczytać:

Polecamy nasze artykuły.

Omawiają one istotne aspekty, zarówno fotografii produktowej, jak i współpracy z nami.


Baner Cool 1900 GIF
Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:

  • Wykonamy zdjęć próbne
  • Przygotujemy wycenę
  • Odpowiemy na wszystkie pytania

Copyright C 2015 - 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone.