Zdj─Öcia Aran┼╝owane Produkt├│w

Po Goleniu - Fotografia produktowa Orbin studio

Zdjęcia aranżowane produktów to doskonałe uzupełnienie tradycyjnych packshotów.

Ci─Ö┼╝ko jest poda─ç jednoznaczn─ů definicj─Ö zdj─Öcia aran┼╝owanego. Niejednokrotnie, zdj─Öcia aran┼╝owane i reklamowe, traktowane s─ů jako ten sam typ fotografii i nazywane zamiennie. Granica mi─Ödzy nimi jest trudna do zdefiniowania, poniewa┼╝ dzi┼Ť, pewne zdj─Öcia wychodz─ů poza zakres obecnej definicji packshotu, a ci─Ö┼╝ko nazwa─ç je ju┼╝ reklamowymi.

Wisiorek na kolorowym tle - fotografia produktowa Orbin.pl

Zdj─Öcia aran┼╝owane – co je wyr├│┼╝nia?

Zdj─Öcia aran┼╝owane pokazuj─ů produkt w odpowiednim otoczeniu np. n├│┼╝ na blacie kuchennym, lampka na biurku itp. Mog─ů to by─ç r├│wnie┼╝, zdj─Öcia samych produkt├│w z ciekawym kolorowym t┼éem lub oryginalnym o┼Ťwietleniem.
Dzi─Öki tym, czasami prostym zabiegom, kreujemy obrazy o wiele ciekawsze, ni┼╝ zwyk┼éy packshot na neutralnym tle. Wp┼éywa to na przekaz obrazu, kt├│ry w tym przypadku, opr├│cz przekazania informacji o wygl─ůdzie produktu, ukazuje jego styl i charakter. Zdj─Öcia aran┼╝owane cz─Östo pokazuj─ů r├│wnie┼╝, przeznaczenie i spos├│b u┼╝ycia danego produktu, mo┼╝e nie w bezpo┼Ťredni spos├│b, ale subtelnie podsuwaj─ůc pewne skojarzenia.

 
Zapytaj o Wycen─Ö – Formularz
 

Zastosowanie fotografii aran┼╝owanych

Fotografie te s─ů przej┼Ťciem od czysto informacyjnej funkcji packshotu, do obraz├│w nios─ůcych informacje o wygl─ůdzie, ale te┼╝ wp┼éywaj─ůcych na skojarzenia i emocje. Zdj─Ö─ç aran┼╝owanych nie nale┼╝y traktowa─ç jako zast─Öpstwa do fotografii typu packshot, ale raczej jako ich uzupe┼énienie. Stanowi─ů one doskona┼ée graficzne uzupe┼énienie oferty, dlatego warto umieszcza─ç je w opisie na karcie produktu.
Fotografie aran┼╝owane pozwalaj─ů si─Ö te┼╝ wyr├│┼╝ni─ç. Mimo, i┼╝ ka┼╝dy fotograf ma sw├│j styl, to jednak zdj─Öcia packshotowe tego samego produktu na neutralnym tle, zawsze b─Öd─ů do siebie podobne. Natomiast zdj─Öcia aran┼╝owane b─Öd─ů mia┼éy sw├│j oryginalny charakter. Wp┼éywa na to lepsza kompozycja, daj─ůca ciekawsze zdj─Öcia, kt├│re przyci─ůgaj─ů uwag─Ö.
Fotografie aran┼╝owane doskonale sprawdzaj─ů si─Ö r├│wnie┼╝, w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych, gdzie wywo┼éuj─ů wi─Öksze zaanga┼╝owanie, ni┼╝ zdj─Öcia produktu na bia┼éym tle. Przyci─ůgaj─ů uwag─Ö i pozwalaj─ů wypromowa─ç produkt. Zach─Öcaj─ů do przej┼Ťcia do sklepu, zapoznania si─Ö z produktem i zakupu.

Wisiorek na kolorowym tle - fotografia produktowa Orbin.pl
Gra goblety - fotografia produktowa aran┼╝owana
D┼éugopisy reklamowe le┼╝─ůce na otwartym notatniku - Fotografia produktowa aran┼╝owana
Karafka z winem i kieliszki - Fotografia produktowa aran┼╝owana

Fotografie aran┼╝owane to:

  • wi─Ökszy przekaz emocjonalny obrazu
  • lepsza kompozycja = ciekawsze zdj─Öcia
  • ukazanie stylu produktu
  • pokazanie przeznaczenia produktu
  • mo┼╝liwo┼Ť─ç wyr├│┼╝nienia si─Ö
  • atrakcyjniejsza prezentacja produktu

Prosta aran┼╝acja – kolorowe t┼éa

Najprostszym sposobem budowania aran┼╝acji jest zastosowanie kolorowego t┼éa. Mo┼╝e si─Ö to wydawa─ç prostym i nieznacz─ůcym zabiegiem, ale przy odpowiednim podej┼Ťciu i doborze koloru, mo┼╝e przynie┼Ť─ç ciekawe rezultaty.
Kolor pozwala ÔÇťo┼╝ywi─çÔÇŁ obraz i nada─ç mu okre┼Ťlony charakter. Nie ka┼╝dy zdaje sobie z tego spraw─Ö, ┼╝e kolory wp┼éywaj─ů na nasze emocje i spos├│b odbierania fotografii. Odpowiednie ich wykorzystanie, pozwala wyr├│┼╝ni─ç produkt i nada─ç mu okre┼Ťlone znaczenie.

Odpowiednio dobrane t┼éo, jego kolor i faktura, pozwalaj─ů podkre┼Ťli─ç walory produktu.

Sesje w aran┼╝acjach

Kiedy chcemy pokaza─ç przeznaczenie, spos├│b u┼╝ycia oraz styl ┼╝ycia zwi─ůzany z produktem, najlepszym sposobem jest, przedstawienie go w odpowiednim otoczeniu. Je┼Ťli produktem jest obraz, to najlepiej pokaza─ç go na ┼Ťcianie w salonie. Natomiast, je┼Ťli chcemy zaprezentowa─ç d┼éugopis, to mo┼╝emy umie┼Ťci─ç go na otwartym notatniku na biurku.

Takich przyk┼éad├│w mo┼╝na poda─ç wiele, ale sk─ůd wzi─ů─ç odpowiedni─ů aran┼╝acj─Ö?

S─ů dwa podstawowe sposoby. Pierwszy to wynaj─ů─ç odpowiednie miejsce, a drugi to zbudowa─ç aran┼╝acje w studio. Jeden i drugi spos├│b wi─ů┼╝─ů si─Ö z pewnymi ograniczeniami i kosztami. Wyb├│r cz─Östo podyktowany jest specyfik─ů przedmiotu i sesji, kosztami lub preferencjami klienta.

Aran┼╝acja zbudowana w studio, daje wi─Öksz─ů swobod─Ö i pozwala na dopracowanie ka┼╝dego szczeg├│┼éu. Zwykle, buduje si─Ö tylko widoczn─ů na zdj─Öciu cz─Ö┼Ť─ç, bez sufitu i dodatkowych ┼Ťcian, co u┼éatwia rozstawienie o┼Ťwietlania. Jednak, budowa aran┼╝acji bywa kosztowna, a co cz─Östo istotniejsze, poch┼éania du┼╝o czasu.
Wynaj─Öcie odpowiedniego lokalu, skraca czas przygotowa┼ä i zwykle obni┼╝a cen─Ö (cho─ç nie jest to regu┼é─ů). W wynaj─Ötym lokalu zwykle nie mo┼╝na wprowadza─ç zmian, w celu lepszego wyeksponowania produktu, czy optymalnego rozmieszczenia o┼Ťwietlania.

Jak wida─ç obie metody maj─ů swoje wady i zalety, ale mimo to pozwalaj─ů uzyska─ç satysfakcjonuj─ůce rezultaty, w postaci atrakcyjnych wizualnie zdj─Ö─ç.

Chocia┼╝, z powy┼╝szego tekstu mo┼╝na wnioskowa─ç, ┼╝e zdj─Öcia aran┼╝owane dyskredytuj─ů fotografie packshotowe, to w rzeczywisto┼Ťci tak nie jest. Ka┼╝dy rodzaj zdj─Ö─ç ma swoje konkretne zastosowanie i tam sprawdza si─Ö najlepiej. Warto o tym pami─Öta─ç, planuj─ůc sesj─Ö produktow─ů dla swojej oferty.

Pudełko-prezentowe orbin

Zastosowanie fotografii aran┼╝owanych:
*graficzne uzupełnienie opisu produktu
*media spo┼éeczno┼Ťciowe
*blogi firmowe
*katalogi produkt├│w
*materiały promocyjne

Aran┼╝acja 840 gotowanie

Zdj─Öcia Lifestyle produkt├│w

Zdj─Öcia Lifestyle produkt├│w to prezentacja produktu w aran┼╝acji, kt├│ra sugeruje okre┼Ťlony styl ┼╝ycia. Zdj─Öcia tego typu powinny oddzia┼éywa─ç na konkretna grup─Ö docelowa, uto┼╝samiaj─ůc─ů si─Ö z okre┼Ťlonym stylem. Fotografie Lifestyle pokazuj─ů, ┼╝e produkt idealnie pasuje do danego stylu ┼╝ycia. Oczywi┼Ťcie cz─Östo jest to tylko za┼éo┼╝enie, bo zdj─Öciami Lifestyle cz─Östo nazywane s─ů fotografie w prostych aran┼╝acjach, kt├│re ci─Ö┼╝ko jest powi─ůza─ç z konkretn─ů grupa docelow─ů.
Przy planowaniu sesji Lifestyle wa┼╝ne jest ustalenie przeznaczenia produktu i okre┼Ťlenie kto jest g┼é├│wnym klientem, jakie s─ů jego zainteresowania, jak sp─Ödza czas. Im precyzyjniejsze informacje przedstawi dzia┼é marketingowy, tym lepiej mo┼╝na zaplanowa─ç sesj─Ö.
Wa┼╝na jest odpowiednia lokalizacja i zastosowane rekwizyty, a tak┼╝e sam styl zdj─Ö─ç.

Kiedy klientem jest agencja reklamowa, zwykle ma ju┼╝ ona opracowan─ů koncepcj─Ö i poszukuje tylko odpowiedniego fotografa, kt├│ry zrealizuje ich wizj─Ö.
Kiedy jednak klient nie korzysta z agencji reklamowej, wsp├│lnie opracowujemy koncepcje sesji, dopasowan─ů do jego potrzeb.
Fotografia Lifestyle jest doskona┼é─ů form─ů komunikacji z klientem, zar├│wno na w┼éasnej stronie, jak i w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych. Trzeba jednak pami─Öta─ç, ┼╝e zdj─Öcia, aby skutecznie oddzia┼éywa─ç na klient├│w, musz─ů wpisywa─ç si─Ö w ich styl ┼╝ycia.

 
Zapytaj o Wycen─Ö – Formularz
 


Baner Cool 1900 GIF

Copyright C 2015 - 2020. Wszelkie prawa zastrze┼╝one.