UP

Zdjęcia produktowe to inwestycja w Twój sukces!

Zdjęcia produktowe to nie koszty, lecz inwestycje!

Jednorazowa inwestycja, która latami będzie pracować na Twój sukces.

Czasem, rozmawiając z przedsiębiorcami, mam wrażenie, że temat zdjęć traktują jako zło konieczne.

Bardziej świadomi klienci (skupiający się na rozwoju swojego biznesu) znają wartość dobrych zdjęć produktowych.

Skupiają się oni na charakterze fotografii, jaki chcą zaprezentować swoim klientom i przekazie, jaki mają ze sobą nieść fotografie ich produktów.


Duże marki często poświęcają ogromne budżety na realizację sesji.

Rozumieją, że nawet najlepszy produkt potrzebuje odpowiedniej oprawy wizualnej i prezentacji. W dobie internetu, bez zdjęć produktowych, naprawdę ciężko jest cokolwiek wypromować i sprzedać.

Kosmetyki w Stylu Insta - Fotografia Produktowa Orbin
Kabel audio - Zdjęcie z czarnym tłem
Okulary - Fotografia Reklamowa Orbin Studio

Zdjęcia produktowe to nie jest koszt, jak rachunki, czynsz, składki zus itd. Jest to jednorazowa inwestycja.

Dobrze przemyślane i wykonane zdjęcia produktowe będą “ciężko pracować” przez wiele lat, sprzedając Twoje produkty.

Produkty w sklepie internetowym prezentowane są zwykle przez 5 zdjęć.

Przy średniej cenie wykonania packshota około 50zł, jest to inwestycja 250zł.

A co zrobić jeśli produkt kosztuje 50zł?

Przecież to 1/5 kosztu sesji!

Tak, wszystko się zgadza, a ponadto bywają dużo tańsze produkty. Należy jednak pamiętać, że raczej nie sprzedaje się tylko jednej sztuki danego produktu, a setki, czy tysiące sztuk, czasami przez wiele lat.

To właśnie dzięki zdjęciom za 250zł możesz sprzedać w internecie np. 100 sztuk produktu.

100 sztuk razy 50zł = 5000zł

Koszt sesji w stosunku do obrotu w pierwszym okresie to zaledwie 5%. Warto zauważyć ponadto, że zdjęcia się nie zużywają i będą dalej pomagały w sprzedaży.


Oczywiście każdy biznes szuka oszczędności i co do tego, że jest to słuszna droga, nie ma wątpliwości.

Niemniej jednak, trzeba pamiętać, że każdy dobry produkt, jak i usługa mają swoją cenę.

Zdarza się, że w przystępnej cenie można uzyskać dobrą usługę, jednak trzeba być świadomym, że poniżej pewnej kwoty nie da się zrealizować określonych wymagań.

Potrzebujesz zdjęć produktowych, które zwiększą Twoją sprzedaż?

Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:

Co wpływa na koszt zdjęć?

Na wycenę wpływają takie czynniki jak:

  • Wymagania klienta – koncepcja i pomysł na sesję – niektóre pomysły łatwo zrealizować inne wymagają tygodni pracy
  • Rodzaj fotografii – produkt na białym tle, produkt w aranżacji, kreatywne prezentowanie produktu, produkt na modelu/modelce,
  • Fotografowany przedmiot – jedne produkty wymagają więcej pracy, inne są mniej pracochłonne,
  • Przeznaczenie zdjęć – publikacja w internecie, katalogu, czy druk wielkoformatowy oraz odpowiednia postprodukcja,
  • Fotograf / Studio realizujące sesję – umiejętności i doświadczenie fotografa również wpływają na wycenę,
  • Wielkość przedmiotu – fotografowanie dużej szafy, wymaga zastosowania innych środków, niż kolczyków,
  • Czas na realizację – standardowy, czy przyspieszony termin,
  • Ilości zdjęć – inaczej wyceniamy zlecenie na 10 zdjęć, a inaczej na 100 zdjęć,
  • Pola eksploatacji – publikacje drukowane, internet, telewizja itd.
Wycena zdjęć

Oczywiście zawsze można trafić na niezwykle atrakcyjną ofertę.

Niestety, często okazuje się, że zdjęcia są słabej jakości, termin został przekroczony albo w ogóle zlecenie nie zostało zrealizowane. W efekcie, ta atrakcyjna oferta kosztuje dużo czasu, nerwów, a wykonanie zdjęć trzeba i tak ponownie zlecić innej firmie.

Obraz - fotografia Produktowa
Portfel - fotografia reklamowa - Orbin Studio
Biżuteria zdj produktowe Orbin studio-27

Jeśli oczekujesz wysokiej jakości, musisz się liczyć z adekwatną ceną.

Jeśli jednak mówimy o wysokiej jakość to trzeba pamiętać, że kryje się tu pułapka.

Dla każdego z nas wysoka jakość oznacza coś innego. Dlatego, bez szczegółowego omówienia wymagań, oferty do tego samego zlecenia, mogą się znacznie różnić.

Różnicę w cenie widać od razu, ale różnicę w jakości zdjęć, ocenić możesz po zapoznaniu się z portfolio fotografa i szczegółami oferty.


Zlecając sesję produktową, koniecznie pamiętaj o przedstawieniu wszystkich wymagań, najlepiej w formie Briefu.

Dzięki temu fotograf będzie dokładnie wiedział, czego oczekujesz, pomoże to uniknąć wątpliwości i niedomówień.

Potrzebujesz zdjęć produktowych, które zwiększą Twoją sprzedaż?

Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:

Czy większe zlecenie to niższa kwota za zdjęcie?

Ostateczna wycena zawsze oparta jest na oczekiwanej jakość, terminie i doświadczeniu fotografa.

Ilość produktów ma drugorzędne znaczenie, choć oczywiście brana jest pod uwagę przy wycenie.

Przy większym zleceniu np. 500 produktów i dla każdego 3 zdjęcia, klienci często oczekują niższej ceny.

Oczywiście w takiej sytuacji cena jednostkowa jest korzystniejsza, niż w przypadku mniejszego zlecenia.

Cena zależna jest jednak od produktu, terminu, konkretnych wymagań i to od nich będzie zależał ewentualny upust.

Różnica w wycenie nie będzie duża, gdyż to się nie kalkuluje.

Więcej zdjęć, to po prostu więcej pracy.

Dlatego fotograf, zamiast obniżać cenę, w tym czasie może po prostu wykonać 3 mniejsze zlecenia, za taką samą lub nawet wyższą kwotę.

Okulary - fotografia Packshot - Orbin Studio
Zegarek packshot - Orbin Studio-8
Pasek męski packshot - orbin studio

Zdjęcie produktowe jest Twoją wizytówką!

Fotografie produktowe, które umieszczasz w swoim sklepie, czy na stronie firmowej, stanowią wizytówkę Twoich produktów, ale także Twojej marki.

Nowy klient, który jeszcze nie zna Twojej marki, wyrobi sobie opinie w kilka sekund, na podstawie tego, co zobaczy na stronie. Dlatego tak ważna jest atrakcyjna wizualnie i przyjazna dla użytkownika strona sklepu. Oczywiście, nawet najlepiej zaprojektowana strona, nie obroni się, jeśli nie będzie na niej dobrych zdjęć.

Jeśli uważasz, że nie jest to tak istotne, bo klient i tak zapozna się ze wspaniałym opisem produktu, który go przekona do zakupu, to proponuję wejść do Panelu google analitic i sprawdzić średni czas spędzony na stronie i procent odrzuceń.
Oczywiście szczegółowe i rozbudowane opisy są bardzo ważne i absolutnie nie można o nich zapominać. Kiedy już zdjęcie przyciągnie uwagę użytkownika i wzbudzi w nim potrzebę, to właśnie opis musi go utwierdzić w przekonaniu, że produkt, który mu się spodobał jest dla niego odpowiedni.

Kalendarz 02 - zdjęcie packschot - Orbin studio
Kosmtyk tubka - packshot - Orbin

Prowadząc sklep internetowy, trzeba zdawać sobie sprawę, że zarówno zdjęcia, strona, jak i opisy produktów to inwestycja.

Czasami jest to inwestycja pieniężna, kiedy zlecasz przygotowanie zewnętrznym wykonawcom. Innym razem jest to inwestycja czasowa, kiedy np. samodzielnie przygotowujesz opisy.

Są to elementy składowe, które będą ciężko pracowały na Twój sukces.

Inwestycją jest też komputer, na którym obsługujesz zamówienia, czy półki magazynowe. Niemniej jednak, te rzeczy nie mają znaczenia dla klientów i to, czy Twój towar leży na paletach, czy na pięknych półkach, nie wpłynie w żaden sposób na poziom sprzedaży. Chyba, że bałagan w magazynie wpłynie na opóźnienia w realizacji zamówień.

Podsumowanie

Oczywiście same zdjęcia wszystkiego nie załatwią, ale są tak istotnym elementem, że nie można ich ignorować. Pamiętaj, że raz wykonane zdjęcie będzie służyć przez wiele sezonów. Dobre inwestycje przynoszą zwrot latami. Dlatego zlecając sesję zdjęciową, ale również wykonanie strony, czy opisów, warto w pierwszej kolejności kierować się portfolio potencjalnych wykonawców. Porównując już konkretne oferty, należy sprawdzić, co dany wykonawca oferuje w konkretnej cenie.

Karabinek wspinaczkowy pomarańczowy - Packshot - Orbin studio
Karabinek wspinaczkowy - Packshot - Orbin studio
Sukienka - packshot typu duch
Sukienka 2 packshot typu duch

Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:

Warto przeczytać:


Baner Cool 1900 GIF
Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:

  • Wykonamy zdjęć próbne
  • Przygotujemy wycenę
  • Odpowiemy na wszystkie pytania

Copyright C 2015 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.