Fotografia Produktowa Biżuterii
Biżuteria ze swej natury jest bardzo estetycznym, misternie wykonanym i ekskluzywnym produktem.
Fotografując biżuterie na potrzeby sklepów internetowych, w pierwszej kolejności skupiamy się na packshotach, prezentując produkt na białym tle.
Jednak możliwości jest o wiele więcej.
Zdjęcia packshot to oczywiście podstawa w e-commers, jednak warto pamiętać, że biżuterie można zaprezentować również w aranżacji, czy na modelce.
Potrzebujesz zdjęć produktowych, które zwiększą Twoją sprzedaż?
Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:
Aranżacje biżuterii mogą być zarówno lifestylowe – naturalne, jak też całkowicie abstrakcyjne.
Czasem wystarczy ułożyć biżuterię np. łańcuszek w nietypowy sposób lub na ciekawym tle i już tak prosty zabieg znacznie uatrakcyjnia prezentacje produktu. Pisząc prosty, mam na myśli wizualnie prosty układ, natomiast jeśli chodzi o realizację, często wymaga to wiele pracy, przy użyciu pincety, szydełka i innych narzędzi.
Biżuteria chyba najczęściej kupowana jest jako prezent. Warto więc podkreślić, poprzez odpowiednie zdjęcia, że można zakupić ją w odpowiednich, estetycznych pudełkach.
Potrzebujesz zdjęć produktowych, które zwiększą Twoją sprzedaż?
Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:
Wśród wyrobów jubilerskich, na szczególną uwagę zasługują zegarki. Obecnie zegarki to swego rodzaju biżuteria. Nie wiele osób nosi je po to, by sprawdzać godzinę.
Zegarki od zawsze były małymi misternie wykonanymi działami sztuki. Zasługują więc na szczególną uwagę i jak najlepszą prezentację wszystkich szczegółów.
Wykonując zdjęcia produktowe zegarków, szczególną uwagę przywiązujemy do ukazania nawet najdrobniejszych detali. To właśnie te detale, jak np. zdobienie cyferblatu decydują o atrakcyjności danego modelu.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w artykule: Zdjęcia Zegarków – Fotografia Produktowa i Reklamowa
Potrzebujesz zdjęć produktowych, które zwiększą Twoją sprzedaż?
Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:
Potrzebujesz zdjęć produktowych, które zwiększą Twoją sprzedaż?
Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:
Podsumowanie
Fotografia produktowa biżuterii to wymagająca część fotografii produktowej.
Wymaga zastosowania odpowiednich technik, jak np. focus stacking oraz obiektywów macro.
Oglądając biżuterię gołym okiem widzimy pięknie ukształtowany przedmiot, wysadzany drogimi kamieniami.
Jednak kiedy np. kolczyk wielkości 5mm prezentujemy na dużym ekranie, okazuje się, że świetnie wyglądający na żywo produkt, w powiększeniu nie jest już tak idealny.
Niestety przy pełnym odwzorowaniu, widoczne są wszelkie niedoskonałości produkcyjne, rysy, czy zabrudzenia, niedostrzegalne gołym okiem.
Droższa, wysokiej jakości biżuteria zwykle wypada tu lepiej, jednak tańsze produkty często wymagają wiele pracy. Paradoksalnie może to skutkować tym, że koszt wykonania, a raczej obróbki zdjęć tańszej biżuterii będzie wyższy.
Postprodukcja, czyli obróbka zdjęć biżuterii jest bardzo czasochłonna i w zależności od przeznaczenia zdjęcia i jego rozdzielczości, potrafi zająć nawet kilka godzin. To z kolei wpływa na wyższe koszty przygotowania tego typu zdjęć.
Aby odpowiednio zaprezentować cały produkt i żeby był on ostro odwzorowany na całej swojej powierzchni, wykorzystujemy tzw. focus stacking, czyli wykonujemy kilka – kilkadziesiąt zdjęć, które następnie łączone są ze sobą. Dzięki tej technice, jesteśmy w stanie zaprezentować nawet najmniejszą biżuterie w idealnej ostrości.
Warto przeczytać:
Polecamy nasze artykuły.
Omawiają one istotne aspekty, zarówno fotografii produktowej, jak i współpracy z nami.