Zdjęcia Produktowe Na Amazon – Wszystko Co Trzeba Wiedzieć!
Bez względu na to, jak wspaniały produkt chcesz sprzedać, nie zrobisz tego, bez zdjęć produktowych.
W poniższym artykule, omawiam wymogi techniczne, dotyczące właśnie zdjęć produktowych na Amazonie.
Rozmawiając z klientami zauważyliśmy, że coraz więcej osób chce sprzedawać swoje produkty za pośrednictwem portalu Amazon.
Amazon posiada ogromną i ciągle rosnącą, liczbę stałych klientów. Niemniej jednak, konkurencja jest duża, a produktów, na tle których trzeba się wyróżnić, jest już miliony.
Sam serwis nie jest typową platformą sprzedażową, a raczej sklepem internetowym. Chcąc prowadzić w nim sprzedaż, trzeba spełnić dość rygorystyczne wymogi, dotyczące tytułów, opisów, wysyłki i oczywiście zdjęć produktowych.
Jeśli chcesz sprzedawać za pośrednictwem internetu, musisz jakoś zaprezentować swoje produkty. Aby to zrobić potrzebujesz zdjęć produktowych, wysokiej jakości zdjęć, które wyróżnią Twój produkt na tle konkurencji. Popularne powiedzenie mówi: “nie ocenia się książki po okładce”, jednak kiedy klient, musi porównać setki ofert, to jednak ta “okładka”, czyli zdjęcia produktowe, ma ogromne znaczenie.
Kolejne popularne powiedzenie mówi: “jak cię widzą, tak cię piszą” i tak właśnie postrzegają Twój produkt i ofertę. Użytkownik, nie będzie tracił czasu na to, aby sprawdzić, czy masz dobry produkt i jesteś rzetelnym sprzedawcą. Gdy zobaczy słabe zdjęcie, raczej od razu przejdzie do oferty konkurencji, z atrakcyjniejszym, przyciągającym uwagę obrazem.
Zdjęcie produktowe jest wizytówką Twojego produktu i jeśli chcesz go sprzedać, to musi ono zainteresować i przyciągnąć klienta.
Zastanów się, jak ty sam kupujesz w internecie. Czy czytasz dokładnie opisy każdej oferty na portalu aukcyjnym, czy po szybkim zlustrowaniu wyników, skupiasz uwagę na tych, z atrakcyjnym zdjęciem, często mimo różnicy w cenie.
Podświadomie kojarzymy wysokiej jakości zdjęcia z wysoką jakością produktu i profesjonalizmem sprzedawcy.
Ile zdjęć potrzebujesz, żeby sprzedawać na Amazon?
Im więcej fotografii, tym lepiej możesz zaprezentować produkt.
Aby wprowadzić produkt do oferty Amazon, potrzebujesz co najmniej jednego zdjęcia. Jednak większość produktów na tym serwisie posiada od 3 do 7 zdjęć. Produkty dostępne w różnych wersjach kolorystycznych, posiadają dodatkowe obrazy, prezentujące te opcje.
To ile zdjęć potrzebujesz do odpowiedniej prezentacji, zależy tak naprawdę od produktu i tego, co chcesz przekazać.
Klient może zapoznać się z produktem tylko poprzez zdjęcia, więc im więcej zdjęć, tym lepsza prezentacja produktu.
Produkty o prostej formie, jak książka, szklanka, czy długopis, można zaprezentować przy użyciu 1 – 3 zdjęć. Również produkty tanie i kupowane bez większej analizy, jak np. wkłady filtrujące do wody, czy baterie do zabawek, nie wymagają wielu zdjęć, gdyż klient nie będzie oglądał 7 zdjęć baterii AA. Warto natomiast zwrócić uwagę, żeby to jedno, czy dwa zdjęcia, były odpowiedniej jakości, co pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji.
Produkty droższe, bardziej złożone, których zakup wymaga pewnego zastanowienia, lepiej jest zaprezentować, przy użyciu większej ilości zdjęć produktowych. Klienci zainteresowani ich zakupem, spędzają zwykle więcej czasu na oglądaniu zdjęć produktu i analizie oferty. Przykładem takiego produktu, może być rower górski. Warto go pokazać z kilku perspektyw. Można też pokusić się o pokazanie detali, jak nowoczesne przerzutki, wygodne siodełko, amortyzatory itp. Doskonale też, sprawdzają się zdjęcia lifestylowe, ukazujące produkt w akcji np. rowerzystę zjeżdżającego po górskiej ścieżce.
Zdjęcia na karcie produktu Amazon
Na karcie produktu Amazon możesz pokazać 7 zdjęć oraz dodatkowe, przedstawiające opcje kolorystyczne.
Zdjęcie główne jest najważniejsze i to od niego w głównej mierze zależy sprzedaż.
Najważniejsze jest zdjęcie główne, które prezentuje produkt w wynikach wyszukiwania, w zakładce kategorii i wyświetla się jako pierwsze na karcie produktów.
Zdjęcie to, jest też obłożone rygorystycznymi wymogami. Zdjęcie główne może prezentować tylko oferowany produkt, bez dodatkowych przedmiotów, nie wchodzących w skład oferty. Zdjęcie główne musi posiadać idealnie białe tło. Nie można w nim stosować żadnych napisów, haseł i logotypów.
Szczegółowe podsumowanie wymogów, zamieszczone jest w dalszej części.
Pozostałe 6 zdjęć, daje większą dowolność prezentacji produktu. Na tych fotografiach można prezentować detale, używać grafik i wstawiać napisy. Można też wykorzystać zdjęcia lifestylowe, z modelami w konkretnej scenerii. Ponadto można pokazać zastosowanie produktu, sposób użycia, korzyści i rozwiązania, jakie daje ten konkretny produkt. Najlepiej, by zdjęcia potwierdzały informacje zawarte w opisie produktu i prezentowały, wyróżniające go cechy.
Próbki kolorów (zdjęcia swatch) – pozwalają na zaprezentowanie dostępnych wariantów koloru, faktury danego przedmiotu. Przykładem może być ręcznik, dostępny w 5 kolorach. Na tych właśnie zdjęciach, prezentujemy dostępne kolory.
7 zdjęć, to nie tak wiele, by przekonać klienta do produktu i warto je wykorzystać, by pokazać, czym wyróżnia się produkt.
Przykładowe zdjęcia na kartę produktu Amazon – kalendarz.
Zarówno pierwsza, jak i druga fotografia może być głównym zdjęciem produktu. Kolejne 3 zdjęcia pokazują wnętrze kalendarza. Ostatnie dwa to proste aranżację, mające wzbudzać odpowiednie skojarzenia. Gdyby kalendarz występował w kilku kolorach, zaprezentowane by one były na dodatkowych zdjęciach (swatch).
Wymogi serwisu Amazon dotyczące zdjęć produktowych
Ogólne wymogi dotyczące zdjęć:
- Amazon akceptuje cztery typy plików dla obrazów produktów; TIFF, JPEG, GIF i PNG.
- Minimalny rozmiar akceptowanych zdjęć to 1000x1000px,
- Tryb kolorów sRGB lub CMYK
- Amazon stosuje dodatkową kompresję obrazów, podczas wyświetlania ich na swojej stronie internetowej. Przesyłane obrazy nie wymagają kompresji.
- Przesłane obrazy nie powinny zawierać warstw – dotyczy plików TIFF
- Nazwy plików muszą składać się z identyfikatora produktu (Amazon ASIN, 13-cyfrowy ISBN, EAN, JAN lub UPC), a następnie kropka i odpowiednie rozszerzenie pliku (przykład: B000123456.jpg lub 0237425673485.tif)
Zdjęcie główne:
- Na zdjęciu może znajdować się tylko oferowany produkt.
- Obraz nie może zawierać dodatkowego tekstu, grafiki, ani wstawek.
- Obraz nie może zawierać elementów nie znajdujących się w zestawie i dodatkowych obiektów.
- Rysunki lub ilustracje produktu są niedozwolone.
- Obraz musi być ostry, profesjonalnie oświetlony i sfotografowany lub zeskanowany, z realistycznym kolorem i gładkimi krawędziami.
- Obraz musi być okładką lub profesjonalną fotografią sprzedawanego produktu.
- Książki, muzyka i obrazy wideo / DVD powinny stanowić okładkę przedniej strony i wypełniać 100% ramki obrazu.
- Pudełka na biżuterię, naklejki promocyjne i celofan są niedozwolone.
- Wszystkie pozostałe produkty powinny wypełniać 85% lub więcej ramki obrazu.
- Tło musi być czysto białe (RGB 255,255,255).
- Materiały pornograficzne i obraźliwe są niedozwolone.
- Zdjęcia z nagością i kojarzące się seksualnie są całkowicie zabronione.
Komentarz na podstawie analizy wymogów i obserwacji w serwisie:
Chociaż nie jest to jasno określone w wymogach, to na zdjęciu głównym dopuszczalne jest prezentowanie próbek koloru, jeśli dany produkt występuje w kilku wariantach. Na zdjęciach głównych umieszczane są również (odpowiednio małe) ikony, określające istotne cechy. Przykład: W przypadku projektora multimedialnego, mogą to być ikony: rozdzielczość 4K, łączność wifi.
Bezpiecznym sposobem na zaprezentowanie dodatkowych informacji na zdjęciu głównym, jest pokazanie obok produktu jego opakowania, oczywiście jeśli znajdują się tam istotne informacje. Zwykle na opakowaniach podkreślone są najistotniejsze cechy produktu.
Odzież i produkty modowe mogą być prezentowane na modelach, jednak muszą oni być w pozycji stojącej. Bielizna dziecięca, nie może być prezentowana na modelach. Manekiny, poza kategorią rajstopy, pończochy i skarpety, również nie są preferowane.
Ogólnie akceptowaną wersją są zdjęcia odzieży (w tym bielizny) typu duch.
Zdjęcia dodatkowe:
- Obraz musi dotyczyć sprzedawanego produktu. Zabronione są zdjęcia niezwiązane z produktem.
- Obraz musi być ostry, profesjonalnie oświetlony i sfotografowany lub zeskanowany, z realistycznym kolorem i gładkimi krawędziami.
- Inne produkty lub przedmioty mogą być użyte, by pomóc w wykazaniu zastosowania lub skali produktu.
- Produkt i rekwizyty powinny wypełniać 85% lub więcej ramki obrazu.
- Dozwolone są zbliżenia detali.
- Dozwolone jest stosowanie kolorowych teł oraz prezentacja produktu w aranżacjach i plenerze.
- Dozwolone jest stosowanie tekstu i grafik z dodatkowymi informacjami.
- Materiały pornograficzne i obraźliwe są niedozwolone.
Źródło:
https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=202073580
https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html/ref=hp_left_v4_sib?ie=UTF8&nodeId=201995030
Zdjęcia produktowe na Amazon – Podsumowanie
Dodając zdjęcia produktowe na Amazonie, trzeba zadbać o ich wysoką jakość i ściśle przestrzegać wymogów serwisu, co pozwoli na dobrą współprace i wysoką sprzedaż.
Przygotowując niniejszy artykuł, przeanalizowałem wymogi serwisu i przejrzałem mnóstwo kart produktów na Amazonie. Ze zdziwieniem stwierdziłem, że mimo wysokich wymagań portalu oraz coraz większej świadomości i profesjonalizmu sprzedawców, obok bardzo dobrych zdjęć produktowych, pojawiają się dużo gorsze. Kontrast ten jest szczególnie widoczny na kartach kategorii, kiedy obok wysokiej jakości zdjęcia typu duch, widzimy konkurencyjną ofertę ze zdjęciem podobnej bluzki, tylko pomiętej i niekorzystnie ułożonej. Duże kontrasty w jakości zdjęć, występują również w innych kategoriach np. biżuterii.
Przeprowadzono na ten temat wiele badań, które jednoznacznie potwierdziły że poprawa jakości zdjęć, znacząco wpływa na wzrost sprzedaży.
Warto, aby każdy, kto planuje sprzedaż na Amazonie, sam spędził trochę czasu na analizie konkurencyjnych ofert. Szczególną uwagę trzeba poświęcić najlepszym sprzedawcom i ich strategii.
Warto przeczytać:
Polecamy nasze artykuły.
Omawiają one istotne aspekty, zarówno fotografii produktowej, jak i współpracy z nami.
Jak przebiega zlecenie fotografii produktowej w Orbin Studio?
Brief w fotografii produktowej – czyli jasno sprecyzowane oczekiwania.
Zdjęcia produktowe to inwestycja w Twój sukces!
Jak Przygotować Zdjęcia Do Publikacji w Sklepie Internetowym i Na Stronie WWW?