Fotografie Odzieży „Typu Duch” – Na Niewidocznym Manekinie
Zdjęcia ubrań „typu duch” to duża spójność i powtarzalność – jeden styl prezentacji dla kolekcji, czy też całej oferty.
Takie fotografie doskonale sprawdzają się na kartach produktów w sklepie internetowym, prezentując konkretną stylizację na neutralnym tle. Nawet, jeśli kolejne produkty są wprowadzane po dłuższym czasie, styl prezentacji pozostaje spójny.
Równie chętnie, zdjęcia typu duch stosowane są w katalogach drukowanych, przedstawiając różne fasony i kolory danej kolekcji. Jest to doskonała forma prezentacji odzieży, gdyż pozwala ukazać, jak ubranie układa się na ciele, mimo braku modelki, czy modela.
Zalety zdjęć typu duch, w porównaniu do innych metod
Fotografia odzieży typu duch jest alternatywą do zdjęć lookbookowych, “na płasko” i „na wieszaku”.
Zdjęcia „typu duch” pozwalają na ciekawszą prezentację, niż zdjęcia “na płasko” i “na wieszaku”, na których zwykle odzież nie wygląda zbyt atrakcyjnie.
Płasko ułożone ubrania, wyglądają na większe, rękawy układają się nieciekawie, obszycia mające podkreślać sylwetkę, wywołują dodatkowe zagniecenia itd. Pomimo, iż koszt zdjęć typu duch jest większy, to w zamian otrzymujemy atrakcyjniejsze zdjęcia, które sprawiają, że oferta prezentuje się po prostu lepiej, a sam sklep wygląda profesjonalniej. Obecnie zdjęcia “na płasko” i “na wieszaku”, większości osób kojarzą się z portalami ogłoszeniowymi, gdzie wystawia się używaną odzież.
Porównując zdjęcia „typu duch” do fotografii lookbookowych, ich niewątpliwą zaletą są niższe koszty i szybsza realizacja.
Zdjęcia „typu duch” nie wymagają dużej ekipy, wynajmowania dużego studia, czy wyjazdu do określonej lokalizacji, a także angażowania makijażystki i oczywiście modeli. Mniej osób na sesji, to mniej spraw organizacyjnych, a to z kolei, pozwala wykonać zdjęcia dużo szybciej i sprawniej, niż w przypadku sesji lookbookowej.
Jak przebiega zlecenie na fotografie typu duch?
Samo zlecenie na fotografie typu duch przebiega analogicznie, jak inne zlecenia. Najważniejsza różnica to sesja, postprodukcja i wymogi, co do rozmiaru odzieży.
Po otrzymaniu zapytania, ustalamy wymagania klienta i przygotowujemy wycenę. Po akceptacji wyceny i ustaleniu szczegółów, spisujemy umowę, a po dostarczeniu produktów, przystępujemy do pracy.
Więcej o przebiegu zlecenia możesz przeczytać tu „Jak Przebiega Zlecenie Fotografii Produktowej”.
Podczas sesji, odzież jest rozpakowywana, prasowana, oczyszczana z włókien i umieszczana na manekinach. Mimo, iż o fotografiach typu duch mówi się, że są to zdjęcia na niewidocznym manekinie, to w rzeczywistości manekin jest widoczny. Jednak, dzięki odpowiednio wykonanym fotografiom, w postprodukcji uzyskujemy zdjęcie bez widocznego manekina. W przypadku zdjęć typu duch, postprodukcja jest istotną częścią, często zajmującą więcej czasu, niż sama sesja.
Dość istotny jest rozmiar odzieży przesyłanej na sesję. Standardowo, dysponujemy manekinem żeńskim w rozmiarze 36-38 oraz męskim 42. Na sesję najlepiej przekazać ubrania w takich właśnie rozmiarach lub większych o 1-2 rozmiary (w zależności od typu odzieży). Jesteśmy w stanie wykonać zdjęcia odzieży w innych rozmiarach, lecz czas realizacji i koszt może być większy.
W przypadku odzieży, istotne jest prawidłowe odwzorowanie kolorów. Dlatego, podczas każdej sesji korzystamy z wzornika kolorów ColorChecker, który pozwala na prawidłowe ich odwzorowanie. Dzięki temu, odzież prezentuje się naturalnie, a osoby oglądające zdjęcia, widzą rzeczywiste kolory.
Przykładowe realizacje – zdjęcia odzieży typu duch
Warto przeczytać:
Polecamy nasze artykuły, omawiają one istotne aspekty zarówno fotografii produktowej jak i współpracy z nami.