Fotografie Lookbookowe – Zdjęcia Odzieży Na Modelce
Zdjęcia lookbookowe to najpopularniejsza forma prezentacji odzieży.
Ubrania, często wraz z odpowiednio dobranymi dodatkami, prezentowane są na modelu / modelce. Dzięki temu, można zobaczyć, jak ubranie prezentuje się na żywej osobie. Różne pozy, stylizacje, a czasem również dodatkowe akcesoria, scenografia, czy też lokalizacja, w jakiej realizowana jest sesja, pozwalają na podkreślenie stylu danej kolekcji.
Fotografie lookbookowe to najczęściej seria zdjęć prezentująca daną kreację. Tego typu zdjęcia, najczęściej występują w katalogach, reklamach i prasie modowej, ale coraz chętniej wprowadzane są również do dobrych sklepów internetowych. Indywidualne sesje dla sklepów, pozwalają się im również wyróżnić na tle konkurencji, nawet jeśli ta ma w ofercie ten sam asortyment.
Ciężko sobie wyobrazić, wprowadzenie nowej kolekcji do sprzedaży bez zdjęć lookbookowych. Dzięki odpowiedniemu doborowi modeli, dodatków i charakteryzacji, grupa docelowa lepiej identyfikuje się z prezentowaną odzieżą.
Sesja Lookbookowa
Sesje lookbookowe wykonujemy zarówno w studiu, jak i w plenerze.
Wszystko zależy od charakteru danej kolekcji i samego przeznaczenia zdjęć. Odzież sportową można ciekawie zaprezentować w akcji np. na boisku, w siłowni, czy podczas wspinaczki w górach. Fotografie takie doskonale sprawdzą się w reklamie, czy katalogu. Jednak, jeśli zdjęcia mają trafić do sklepu internetowego na kartę produktu, być może lepszym rozwiązaniem będzie sesja w studio, na neutralnym tle.
Sesja lookbookowa na neutralny tle jest uniwersalnym rozwiązaniem. Zdjęcia takie można wykorzystać zarówno w katalogu drukowanym, w ofercie na stronie internetowej, czy też na plakacie. W prosty sposób można tutaj usunąć, bądź podmienić tło.
W sklepie internetowym zdjęcia lookbookowe określające styl danej kreacji, można uzupełnić dodatkowo fotografiami odzieży typu duch, prezentującymi różne kolory, czy wykończenia.
Sesje lookbookowe wymagają pracy z większą ekipą.
Poza fotografem, asystentem i oczywiście modelką, potrzebne są: makijażystka i fryzjerka, a także stylistka, która dobierze odpowiednie dodatki.
Jedną z najważniejszych spraw, jest odpowiednie dobranie modeli i modelek, aby ich uroda i energia współgrały z prezentowaną odzieżą. Każda kolekcja ma swój niepowtarzalny styl i najważniejsze jest jego podkreślenie na zdjęciach. Odpowiednio dobrana, profesjonalna modelka jest naturalna przed obiektywem, a to przekłada się na końcowy efekt.
Poza studiem takie sesje wykonuje się również w plenerze. Czasem jest to ulica w biznesowej części miasta, czasem las lub góry, innym razem plaża w egzotycznym kraju. Przy zdjęciach w plenerze, istotna jest pogoda, która potrafi pokrzyżować, najlepiej zaplanowane sesje. Teoretycznie, zawsze można poczekać na lepszą pogodę, ale zwykle na sesje jest mało czasu.
Postprodukcja w Fotografii Lookbookowej
Koniec sesji, to nie koniec pracy.
Zdjęcia trzeba poddać selekcji, a wybrane looki trafiają do postprodukcji.
Poziom zaawansowania obróbki zależy od przeznaczenia fotografii. Niemniej, zdjęcia zawsze poddawane są korekcie kolorystycznej. Prezentowane stroje i same modelki, również wymagają retuszu.
Zdjęcia przeznaczone dla internetu, zostają odpowiednio skompresowane i dostosowywane do wymogów danej strony internetowej.
Przykładowe realizacje – zdjęcia odzieży typu duch
Jakie są koszty zdjęć lookbookowych?
Koszty sesji lookbookowej ciężko jest jednoznacznie oszacować.
Wszytko tak naprawdę zależy od konkretnych wymagań.
Na ostateczny koszt sesji poza pracą fotografa, której wycena jest podana poniżej, składa się również:
- Wynajęcie modelki / modela
- Prawa do wizerunku modeli
- Makijażystka, fryzjerka
- Stylista
- Studio / koszty wyjazdu w określone miejsce.
Decyzje dotyczące tych aspektów (wybór modelki, lokalizacji itd.), jak również związane z nimi koszty, pozostają po stronie klienta. Oczywiście na każdym etapie służymy pomocą i możemy wszystko zorganizować, jednak koszty z tym związane, rozliczmy przed przystąpieniem do sesji.
Warto przeczytać:
Polecamy nasze artykuły, omawiają one istotne aspekty zarówno fotografii produktowej jak i współpracy z nami.