Zdjęcia Produktowe w Social Mediach, Czyli Jak Budować Markę Za Pomocą Zdjęć
Czy można wykorzystać zdjęcia produktowe do budowania marki w socjal mediach?
Oczywiście że tak!
Słyszysz Social Media – myślisz Facebook, Instagram?
Krok za nim w Twojej głowie powinny pojawić się również: rozpoznawalność, reklamy, świadomość oraz promocja Twojej firmy.
W skrócie: budowanie marki, zwiększenie sprzedaży i lojalności klientów!
Istotny jest Twój przekaz, jednak bardzo ważny jest też aspekt wizualny!
Jeśli zajmujesz się sprzedażą to zdjęcia produktowe: aranżacje i packshoty będą niezbędne w tym procesie.
“Kupujemy oczami”
Powiedzenie znane od wielu lat i z każdym rokiem prawdziwsze.
Dobre zdjęcie produktowe potrafi przekazać nam więcej niż tysiąc słów.
Dosłownie… bo jeśli miał(a)byś do wyboru: czytać rozległy opis produktu, zawierający zdjęcia poglądowe o niskiej jakości, a przeczytać krótki opis i móc zobaczyć produkt w bardzo dobrej jakości oraz w różnych stylizacjach – co byś wybrał(a)?
Obraz to siła, która dobrze wykorzystana może wznieść Twoją markę na wyżyny rozpoznawalności.
W jaki sposób?
Tego dowiesz się w dalszej części.
Potrzebujesz zdjęć produktowych, które zwiększą Twoją sprzedaż?
Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:
Budowanie rozpoznawalności w Social Mediach za pomocą obrazów
Zamiast opisywać, jak wspaniała jest Twoja firma i produkty po prostu to pokaż!
Każda firma to: nazwa, logo, kolory marki, slogan, ludzie, wartości, atmosfera i wiele wiele innych elementów.
Dlaczego zatem nie pokazać tego wszystkiego w sposób atrakcyjny wizualnie dla odbiorcy?
Czujne oko fotografa nie tylko nie przeoczy najmniejszych detali, ale również uchwycić emocje podczas zdjęć usługowych.
Takie kadry to przysłowiowe “czyste złoto” w budowaniu wizerunku, w którym zależy nam na pokazaniu otwartości, ciepła i chęci pomocy drugiemu człowiekowi.
Fotografie świetnie nadają się również do publikacji, w których chcemy pokazać naszą firmę od środka, nadając jej ludzkiej twarzy. Nie zapominajmy – że każda firma, to przede wszystkim ludzie.
Jednak dziś przyjrzymy się bliżej sile zdjęć produktowych.
Budowanie rozpoznawalności w Social Mediach za pomocą obrazów
Nie da się budować marki ani promować produktów bez pokazania ich potencjalnym odbiorcom.
Zdjęcia produktowe w Social Mediach można wykorzystać na wiele sposobów.
Zaczynając od packshotów, które idealnie sprawdzą się w grafikach reklamowych oraz materiałach publikowanych w postach, aż po zdjęcia aranżacyjne, które pozwolą stworzyć odpowiedni dla Twojego produktu klimat.
Jednak nie możemy zapomnieć również o celu prowadzeniu firmy, jaką jest sprzedaż zarówno produktów jak i usług.
Można ją również realizować za pomocą Social Mediów takich jak Facebook, Instagram czy Pinterest.
Odpowiednie zdjęcie produktu pozwoli zatrzymać odbiorcę, zachęcając go przy tym do kliknięcia przenoszącego go do miejsca docelowego, jakim może być nasza strona www bądź sklep internetowy.
Coraz częściej możesz sprzedawać swoje produkty już bezpośrednio w aplikacji. Warto rozważyć wdrożenie takiego rozwiązania we własnym e-commerce.
Bez względu na medium, w którym chcesz zaistnieć – dobre zdjęcie to podstawa.
Przyciąga uwagę, pozwala na zapamiętanie produktu/marki, tworzy skojarzenia, które będą towarzyszyć odbiorcom komunikatu przez dłuższy czas, a także podczas procesu zakupowego, często ma decydujący wpływ na pozytywną decyzję o zakupie i pozostawieniu właśnie w Twojej firmie swoich pieniędzy.
Nie da się ukryć, że w gąszczu atakujących nas reklam w social mediach – musisz się wyróżnić.
Nie tylko po to, by zostać zauważonym (co w przypadku budowania świadomości jest kluczowe), ale również po to, aby zachęcić odbiorcę do przejścia na Twój profil i zapoznania się z Twoją marką, oraz tym, co masz do zaoferowania.
W Polsce na marzec 2023 według statystyk NapoleonCat Facebook odnotował 25 135 100 aktywnych użytkowników, Instagram 12 532 000, a Linkedin: 5 758 000. To właśnie mogą być Twoi potencjalni klienci.
Pozwolisz im, aby przeszli obok Ciebie obojętnie?
Potrzebujesz zdjęć produktowych, które zwiększą Twoją sprzedaż?
Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:
Jakie powinny być zdjęcia w Social Mediach?
Na pewno… dobre jakościowo!
Jednak wysoka jakość nie wystarczy.
Ważny jest również pomysł na przedstawienie produktu.
Aby nie zginąć w gąszczu podobnych ofert konkurencji – musisz się czymś wyróżnić.
Może to być: kolorystyka zdjęć, specyficzne elementy, które będą wyróżniać Twoje produkty pośród innych podobnych treści, może to być również…minimalistyczny spokój, który dobitnie odda ideę stojącą za Twoją marką.
Jeśli wszystkie elementy połączymy kolorami marki – stworzymy unikalny sposób komunikacji wizualnej, która pozwoli zapaść w pamięć odbiorcom Twoich komunikatów.
Czy packshoty na social media to dobry pomysł?
Zdjęcia packshotowe (zdjęcia produktów na białym tle) również znajdą w Social Media swoje zastosowanie!
Idealnie sprawdzą się w udostępnianych dla firm możliwościach stworzenia katalogów/sklepów/ofert jak również będą niezastąpione podczas kreatywnej pracy graficznej.
To właśnie dzięki packshotom, możemy stworzyć ciekawe infografiki oraz grafiki, które są alternatywą dla droższej i bardziej czasochłonnej sesji zdjęciowej aranżacyjnej.
W takim przypadku nie musisz martwić się o kosztami modelki, studia, dodatków czy fotografa – a po prostu tworzysz zupełnie nowe, oryginalne połączenie swojego produktu z elementami graficznymi. Uwierz, że w dobrych rękach, Twój produkt może nabrać efektu “wow” za pomocą już kilku kliknięć.
Prowadzenie socjal mediów wymaga przygotowywania dużych ilości atrakcyjnych treści.
Przy odrobinie kreatywności na bazie jednego packshota można przygotować kilka ciekawych postów.
Dzięki temu można znacząco obniżyć koszty związane z prowadzeniem profili.
Potrzebujesz zdjęć produktowych, które zwiększą Twoją sprzedaż?
Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:
Podsumowanie
Obecność w Internecie to jedno z ważniejszych elementów budowania rozpoznawalności swojej marki i zwiększenia sprzedaży (stacjonarnej jak i internetowej).
Ze względu na bardzo dużą ilość udostępnianych treści – samo założenie profilu w mediach społecznościowych nie wystarczy.
Ważne jest, aby wyróżnić się spośród natłoku publikowanych treści.
W takich przypadkach dobre, ciekawe i kreatywne zdjęcia produktowe mogą stać się kluczem do Twojego sukcesu.
Dzięki odpowiednio przygotowanych kreacjom zdjęciowym i graficznym wykorzystujących dobre jakościowo zdjęcia packshootowe – Twoja marka może zapisać się w pamięci odbiorców na dłużej.
Pamiętaj również o tym, że zdjęcia publikowane w Social Mediach – dostępne są również w wynikach wyszukiwania Google.
Dla Ciebie jako marki jest to kolejna możliwość pokazania swojej oferty w jak najbardziej atrakcyjny wizualny sposób.
Dlatego potraktuj swoje profile społecznościowe nie tylko jako miejsce publikacji gorących promocji – ale idealne narzędzie do budowania wizerunku silnej marki, jaką jest Twoja firma, za pomocą zdjęć!.
Potrzebujesz zdjęć produktowych, które zwiększą Twoją sprzedaż?
Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:
Warto przeczytać:
Polecamy nasze artykuły.
Omawiają one istotne aspekty, zarówno fotografii produktowej, jak i współpracy z nami.