UP

Google Shopping. Dodatkowy Kanał Sprzedaży Dla Twojego Biznesu E-commers!

Czym jest Google Shopping?

Google Shopping to nic innego jak… kolejna możliwość dotarcia do Twoich potencjalnych klientów, zwiększenia rozpoznawalności Twojej firmy oraz zwiększenia sprzedaży.

To narzędzie pozwalające zebrać w jednym miejscu produkty ze sklepów internetowych, będących odpowiedzią na użyte w wyszukiwarce Google – słowa kluczowe.

Google Shopping - zielony plecak

Zasada działania jest bardzo prosta.

Wpisujesz w wyszukiwarce Google interesujący cię asortyment np. “zielony plecak”.

W odpowiedzi, w pierwszej kolejności wyświetlone zostaną Ci sponsorowane propozycje (w tym przypadku) zielonych plecaków.

Zobaczysz zdjęcie produktu, jego nazwę, cenę oraz stronę www sklepu.

Po kliknięciu w konkretny model, zostaniesz przeniesiony bezpośrednio na stronę z wybranym produktem.


Co ważne, jest to reklama, pozwalająca na zaprezentowanie produktu za pomocą zdjęć, które zdecydowanie bardziej wpływają na decyzje zakupowe potencjalnych klientów, niż sama oferta opisowa.

Prawda, że jest to świetne narzędzie do pokazania swojego asortymentu? Prawda!

Jeszcze więcej wyników znajdziemy przechodząc do zakładki “Zakupy”.

To jest dopiero prawdziwa gratka dla miłośników internetowych zakupów!

I prawdziwa szansa dla Twojego biznesu.

Zdjęcie packshot - toniki
Biżuteria bransoletka- fotografia produktowa
Okulary - fotografia Packshot - Orbin Studio

Potrzebujesz zdjęć produktowych, które zwiększą Twoją sprzedaż?

Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:

Jak założyć konto w Google Shopping?

Założenie konta jest banalnie proste!

Wystarczy, że posiadasz konto na platformie Google (konto gmail).

Zacznij od założenia konta Merchant Center.

Następnie wystarczy, że przejdziesz kilka prostych i bardzo intuicyjnych kroków konfiguratora Merchant Center.

Odpowiesz tu na kilka istotnych pytań dotyczących Twojej firmy, jak np. czy sprzedajesz produkty on-line, czy posiadasz sklep stacjonarny – a inteligentne narzędzie Google poprowadzi Cię bezpośrednio do najlepszego rozwiązania – w tym założenia Google Shopping.

Google Shopping konto

Czy narzędzie jest płatne?

Google Shopping pozwala Ci na płatne kampanie sponsorowane jak również bezpłatne prezentowanie swoich towarów.

To właśnie sponsorowane produkty po wpisaniu w wyszukiwarkę konkretnej frazy – pojawią się na pierwszej stronie Google’a, tuż pod paskiem wyszukiwania.

Bezpłatne wyniki znajdziesz klikając w zakładkę “Zakupy”.

Czy moja firma potrzebuje Google Shopping?

Google Shopping to kolejny kanał dotarcia do potencjalnych klientów.

Czy potrzebujesz Google Shopping, to już zależy od Twojej oferty i strategii.

Jeśli myślisz o bezpłatnym wyświetlaniu pozycji z Twojego sklepu Internetowego w narzędziu “Zakupy” – ważne jest, aby Twój biznes opierał się na sprzedaży produktów przez stronę internetową.

Google Shopping nie wyświetla bezpłatnych wyników dla usług – nawet, gdy można je zakupić przez internet.

Jednak nie oznacza to, że usługi nie mają możliwości reklamowania się w postaci boxu prezentującego wizualnie usługę z podaniem ceny i odnośnika do strony www.


Narzędzie Google Shopping, pomimo jego wysokiej skuteczności, nie należy jednak traktować jako jedynego kanału sprzedaży.

Niemniej jest to kanał, który przy współpracy dobrze przygotowaną stroną www z odpowiednim czasem ładowania i responsywnością na urządzeniach mobilnych, odpowiednich zdjęciach produktowych, a także odrobini wiedzy z zakresu tworzenia reklam – może odegrać istotną rolę w Twoje firmie.

Suplemety diety opakowanie - packshot 02
Kabel audio - Zdjęcie z czarnym tłem
Biżuteria zdj produktowe Orbin studio-10

Potrzebujesz zdjęć produktowych, które zwiększą Twoją sprzedaż?

Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:

Jakie są zalety posiadania profilu Google Shopping?

Jeśli prowadzisz biznes e-commers, rezygnacja z Google Shopping to zamknięcie sobie jednej z dróg dotarcia do nowych potencjalnych klientów.

Nadal nie wiesz, czy warto dołączyć do Google Shopping?

Poznaj najważniejsze zalety tej usługi:

  • możliwość przyciągnięcia uwagi odbiorcy za pomocą atrakcyjnego obrazu
  • możliwość pojawienia się ze swoim produktem tuż pod paskiem wyszukiwania
  • zwiększenie rozpoznawalności produktów oraz marki
  • wysoka skuteczność, pozwalająca na przyciągnięcie na stronę www osób zainteresowanych konkretnym produktem
  • brak konieczności przeszukiwania katalogów produktowych na stronie www. Wystarczy jedno kliknięcie i już możesz zakupić towar
  • atrakcyjna forma reklamy stanowiąca uzupełnienie innych kanałów promocji.

Oczywiście tak jak każde rozwiązanie – tak i to posiada swoje słabsze strony. Do wad możemy zaliczyć m.in.

  • kliknięcie nie kończące się zakupem (jednak jeśli Twoja strona www jest odpowiednio skonfigurowana i posiada wtyczki śledzące takie jak np. Piksel Facebooka – w bardzo prosty sposób, otrzymujesz możliwość remarketingu i pozyskania klienta!);
  • produkty na dalszych stronach w zakładce “Zakupy” w Google mogą nie zostać odkryte przez odbiorców;

Zdjęcia produktowe, a Google Shopping

Jak wyróżnić się pośród innych ofert?

Nie jest to wcale takie trudne…

Jeśli już zapadła decyzja o rozwoju Twojej firmy właśnie na tej platformie – musisz pamiętać, że jedną z najważniejszych rzeczy – oprócz budżetu na kampanię reklamową, pozwalającą pokazać Twój produkt na stronie głównej Google – są ZDJĘCIA!

To właśnie ode są tym, co może wyróżnić cię pośród innych ofert!

Oczywiście cena produktu również będzie odgrywała ważną rolę, jednak strona wizualna oferty może zadecydować o wyborze właśnie Twojej firmy!

Pamiętaj o tym, że o dobre jakościowo zdjęcia powinieneś zadbać w całym swoim sklepie internetowym! Dzięki temu wzbudzisz zaufanie potencjalnych klientów, zwłaszcza jeśli Twoja marka nie jest jeszcze rozpoznawalna.

Do takich zadań idealnie sprawdzą się zdjęcia packshotowe, które pozwolą na obejrzenie produktu z każdej strony.

Uzupełnieniem zdjęć packshotowym mogą być zdjęcia reklamowe i aranżacyjne – dzięki którym klient będzie mógł wyobrazić sobie zastosowanie produktu w praktyce.

Więcej na temat zdjęć packshotowych oraz aranżacyjnych znajdziesz tu: Zdjęcia Produktowe – Packshoty

Potrzebujesz zdjęć produktowych, które zwiększą Twoją sprzedaż?

Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:

Biżuteria zdj produktowe Orbin studio-7
Zegarek 06 - zdjęcie produktowe - orbin
Kosmetyki packshot fotografia Orbin

Podsumowanie

Prowadząc biznes on-line, nie pozwól na to, aby samoistnie ograniczyć sobie dotarcie do nowych klientów…

Wykorzystaj wszystkie możliwości jakie dają Ci internetowe platformy i media społecznościowe. Jednym z nich jest właśnie Google shopping.

Samo założenie profilu sklepu internetowego w Merchant Center (odpowiadającego za możliwości wyświetlania Twoich produktów w wyszukiwarce Google) zajmuje tylko chwilę, a może przynieść Ci realne korzyści w postaci zwiększenia sprzedaży.

Jednak pamiętaj – samo wyświetlenie produktu nawet na pierwszym miejscu nie jest gwarancją sukcesu.

Kluczem do serc i umysłów ludzi, którzy trafią na Twój produkt, oprócz ceny, jest strona wizualna prezentowanego produktu, dlatego zadbaj o to, aby Twoje zdjęcia były w pełni profesjonalne i odzwierciedlały produkt w jak największym stopniu.

Warto przeczytać:


Baner Cool 1900 GIF
Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:

  • Wykonamy zdjęć próbne
  • Przygotujemy wycenę
  • Odpowiemy na wszystkie pytania

Copyright C 2015 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.