UP

Fotografia Produktowa Jako Narzędzie Marketingu

Czy można wykorzystać zdjęcia do zwiększenia sprzedaży oraz promocji produktów?

Zanim przejdziemy do tematu, mamy do Ciebie pytanie (odpowiedz sobie szczerze):

Ile razy podjąłeś decyzję zakupową po tym, gdy zobaczyłeś atrakcyjne zdjęcie produktu, który w sumie nie był artykułem pierwszej potrzeby?

Kliknąłeś “kup teraz” choć raz?

Jeśli tak – zadziałała na Ciebie siła fotografii w procesie zakupowym.

Jak zatem wykorzystać zdjęcia do promocji produktu i zwiększenia sprzedaży w Twojej firmie?

Kawa Aranżacja - fotografia produktowa
Okulary - Fotografia Reklamowa Orbin Studio
Biżuteria zdj produktowe Orbin studio-2

“Reklama jest dźwignią handlu”.

Powiedzenie to jest znane już od wielu lat nie tylko osobom związanym z samą reklamą.

Szeroko pojęty marketing ma na celu, aby o naszym produkcie było głośno.

Produktów są jednak tysiące, do tego wszędzie wokół jest wiele rozpraszaczy.

Ważne jest więc zatrzymanie uwagi potencjalnego klienta.

Najłatwiej to osiągnąć za pomocą zdjęć produktowych: packshotów, zdjęć reklamowych oraz zdjęć aranżacyjnych z wykorzystaniem konkretnego produktu.


Reklama jest dźwignią handlu… ale bez dobrej fotografii produktowej, nie spełni swojej roli.

Chcesz zwiększyć swoją sprzedaż bez przepalania budżetu na reklamę?

Koniecznie przyjrzyj się z nami… sile drzemiącej w fotografii produktowej

Potrzebujesz zdjęć produktowych, które zwiększą Twoją sprzedaż?

Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:

Czym jest fotografia produktowa?

Definicji fotografii produktowej jest wiele, jednak każda z nich zwraca uwagę na jeden ważny element, jakim jest wykorzystanie jej w e-commerce.

Fotografia produktowa to jeden z rodzajów fotografii, skupiającej się na… produkcie.

Najczęściej są to “packshoty”, czyli zdjęcia na białym tle, które spotykamy w każdym sklepie internetowym.

Są to jedne z najbardziej pożądanych zdjęć ze względu na szerokie możliwości  odwzorowania produktu (koloru, faktury, konsystencji, formy) bez odciągania wzroku potencjalnego klienta na inne jego elementy.

Jednak do fotografii produktowej możemy zaliczyć również: fotografię reklamową, fotografię aranżacyjną, kulinarną, obrotową i inne.

Aby zmaksymalizować szansę na zwiększenie sprzedaży – warto zadbać zarówno o zdjęcia packshotowe, aranżacyjne jak i reklamowe.

Posiadając tak przygotowany zestaw zdjęć – jesteś w stanie pokazać swój produkt niezależnie od sytuacji.

Zdjęcie packshot - toniki
Biżuteria bransoletka- fotografia produktowa
Okulary - fotografia Packshot - Orbin Studio

Dobre zdjęcia produktowe, czyli jakie?

Dobre zdjęcia produktowe, czyli takie, które podkreślają zalety produktu i jego unikalność.

Są atrakcyjnie wizualne i zachęcają do zapoznania się z ofertą, która kryje się za takim kadrem.

Dobre zdjęcia są spójne z identyfikacją wizualną firmy, pozwalają na szybkie skojarzenie produktu z daną marką.

To również ujęcia skupiające się na szczegółach, pokazujące detale takie jak faktura, łączenia, dodatki.

To również zdjęcia, za pomocą których jesteśmy w stanie odczytać korzyści płynące z użytkowania produktu (np. nawilżenie skóry) oraz wartości przyświecające jego marce.

To również zdjęcia odpowiednio oświetlone, z odpowiednio dobranym kolorem i kontrastem.

To przede wszystkim – zdjęcia, które zachęcają do interakcji z naszą ofertą i wpłyną na pozytywną decyzję zakupową potencjalnych klientów.

Biżuteria zdjęcie produktowe Orbin studio
Kabel audio - Zdjęcie z czarnym tłem
Kawa fotografia produktowa Aranżacja

Potrzebujesz zdjęć produktowych, które zwiększą Twoją sprzedaż?

Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:

Gdzie wykorzystać zdjęcia z sesji produktowej?

Orbin insta

Pole eksploatacji kadrów z sesji produktowej jest bardzo szerokie.

Odpowiednio przygotowane zdjęcia produktu możesz wykorzystać zarówno do promocji w Social Media (Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter i inne), w kartach produktu w sklepach internetowych jak i w katalogach drukowanych, ulotkach, folderach.

Dobrej jakości zdjęcia możesz wykorzystać również na dużych nośnikach jak np. bilboardy czy citylighty.

Dobrze skomponowane, o odpowiedniej głębi ostrości oraz dobrze oświetlone zdjęcie – nie tylko wyglądaja profesjonalnie, ale może zadecydować o klimacie, w jakim chcesz przedstawić swój produkt.

To również szansa na zwiększenie sprzedaży i rozpoznawalności Twojej marki.

Nie oszukujmy się.

W dobie łatwego dostępu do setek tysięcy ofert podobnych produktów – jakość zdjęcia staje się walutą, pozwalającą na pozyskanie klienta.

Profesjonalne zdjęcia produktu wpływają również na odbiór firmy.

Dbając o detale na zdjęciach, pokazujesz swój profesjonalizm  – dosłownie –  w każdym calu.

Profesjonalne zdjęcia produktowe pozwalają również na podjęcie współpracy z innymi podmiotami oraz influencerami.

W przypadku współpracy możesz zostać poproszony o dostarczenie zdjęć swojego produktu, które zostanie zamieszczone na stronie internetowej partnera bądź influencera.

W takim przypadku – dostarczenie zdjęć o słabej jakości oraz wykonanych w nieatrakcyjnym otoczeniu – odniesie  przeciwny skutek do zamierzonego.

A przecież nie o to nam chodzi!

Fotografia produktowa a oferta firmy, czyli po katalogu go poznacie!

Jest kilka rzeczy, o których warto pamiętać, a często bywają pomijane przy zlecaniu sesji produktowej.

Decydując się na zdjęcia produktowe – warto rozważyć jeden styl / kolorystykę, aby cała oferta prezentowała się spójnie.

Jest to bardzo ważny aspekt z punktu marketingowego i handlowego.

Spójna szata graficzna – w tym zdjęcia wykorzystywane do katalogów, pozwolą zachować ciągłość sposobu przedstawienia oferty bez względu na czas wykonania zdjęcia.


Wprowadzając nowe produkty – musimy uaktualnić swoje katalogi.

Jako osoba prowadząca własną działalność gospodarczą bądź spółkę – zapewne dbasz o to, aby w oczach swoich klientów być odbieranym jako firma w pełni profesjonalna.

A właśnie takie odczucia możesz uzyskać już przy pierwszym kontakcie materiałów reklamowych (np. katalogów) z potencjalnym klientem.

Spójna oferta, przedstawiająca produkty w podobnym ułożeniu i w takim samym oświetleniu – zdecydowanie zwiększają Twoje szanse na zapisanie się w głowach odbiorców, jako firm, która dba o szczegóły i jakość oferowanych produktów

Potrzebujesz zdjęć produktowych, które zwiększą Twoją sprzedaż?

Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:

Portfel i karty - Aranżacja 2
Zegarek 06 - zdjęcie produktowe - orbin
Obraz motocykl - fotografia Produktowa

Fotografia produktowa – jak samodzielnie wykonać profesjonalne zdjęcia?

Fotografia produktowa to obecnie must have w dobie ciągle rozwijającego się e-commerce.

Dlatego warto poświęcić chwilę na znalezienie studia fotograficznego, które specjalizuje się właśnie w tego typu kadrach.

Jednak co jeśli nie chcesz korzystać z usług profesjonalnego fotografa?

Stwórz własne studio na potrzeby fotografii produktowej!

Od czego zacząć?

Odwiedź zakładkę Edu, znajdziesz tam kilka ciekawych artykułów.

Chcesz poznać tajniki fotografii studyjnej produktowej?

Napisz do nas!

Przygotujemy dla Ciebie szkolenie dostosowe do Twoich potrzeb.

Wraz z naszym doświadczonym fotografem, pomożemy Ci skompletować odpowiedni sprzęt oraz nauczymy Cię jak poprawnie oświetlić i uchwycić produkt. Wspólnie wzbijmy Twój biznes na wyższy poziom!

Chcesz dowiedzieć się więcej o omawianym tu temacie i samej fotografii?

Zobacz Nasze Szkolenie z Fotografii Produktowej:

Warto przeczytać:


Baner Cool 1900 GIF
Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:

  • Wykonamy zdjęć próbne
  • Przygotujemy wycenę
  • Odpowiemy na wszystkie pytania

Copyright C 2015 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.