Zdjęcia Obrotowe 360 Stopni
Fotografia obrotowa 360 stopni to doskonała forma prezentacji produktów.
Daj swoim klientom możliwości obracania produktem i obejrzenia go z każdej strony!
Sprzedaż za pośrednictwem internetu, wymusza coraz lepszą prezentację produktu, co przekłada się na wyższej jakości zdjęcia packshotowe. Co natomiast zrobić, jeśli chcemy pokazać klientowi coś więcej? Jak zwiększyć interaktywność prezentacji i pokazać jak działają ruchome elementy? W jaki sposób zaprezentować, jak produkt wygląda z tyłu, czy z boku? Idealnym rozwiązaniem jest zastosowanie na stronie zdjęć obrotowych i animowanych prezentacji.
Obecnie ze względu na dużą ilość zleceń nie wykonujemy pojedynczych zdjęć obrotowych.
Jedynie w pakiecie do innych zdjęć w większych zleceniach.
Jeśli produkt jest trudny, nie nadaje się do automatycznych zdjęć 360 i nikt inny nie chce się podjąć realizacji – napisz do nas.
Zdjęcia obrotowe
Zdjęcia obrotowe 360 stopni pozwalają klientowi obejrzeć produkt z każdej strony. Możliwość kierowania tym obrotem, sprawia, że wzrasta interaktywność prezentacji, a co za tym idzie uwaga i zaangażowanie.
Coraz więcej sklepów internetowych decyduje się na taką prezentacje produktów, jako uzupełnienie tradycyjnych packshotów. Nie jest to nowa forma prezentacji, jednak nadal potrafi przyciągnąć uwagę klienta i zatrzymać go dłużej na stronie produktu. Swobodny obrót produktu i możliwość obejrzenia go z każdej strony, to niewątpliwa zaleta. Obecnie, kiedy handel przenosi się do internetu, ma to duże znaczenie, gdyż jest to często jedyny sposób na dokładne obejrzenie produktu przed zakupem.
Na podstawie badań zachowań użytkowników na stronach internetowych, wykazano, iż zastosowanie zdjęć obrotowych, wydłuża czas wizyty. Dzięki narzędziom pozwalającym śledzić zachowanie użytkownika, potwierdzono, że wydłużył się zarówno czas poświęcony na przeglądanie zdjęć (obrotowych), jak również samych opisów.
Obrotowe zdjęcia – to lepsza prezentacja produktu, możliwość obejrzenia go z każdej strony.
Możliwość obracania, interaktywność – to większe zaangażowanie, uwaga i dłuższa wizyta na stronie.
Fotografie obrotowe to połączenie (zwykle kilkudziesięciu) packshotów w jeden obraz. Wykonanie ich wymaga użycia platformy obrotowej, na której obracany jest produkt i odpowiedniego oprogramowania do złożenia tych zdjęć w prezentację.
Czym różnią się od siebie zdjęcia obrotowe?
Zdjęcia obrotowe różnią się przede wszystkim ilością klatek na obrót. Im większa liczba klatek (zdjęć składowych na obrót produktu), tym animacja jest płynniejsza i uzyskujemy większą swobodę obracania produktu. My wykonujemy głównie fotografie obrotowe składające się z 24, 36 i 72 zdjęć na pełny obrót. Rekomendujemy wersje 36 klatek na obrót, jako kompromis pomiędzy jakością, ceną i wielkością pliku. Obrotowe zdjęcia prezentowane na niniejszej stronie wykonane są w 36 klatkach.
Druga różnica, to forma prezentacji. Istnieje wiele narzędzi i możliwości wyświetlania zdjęć obrotowych. Najprostsza, ale równocześnie najbardziej ograniczona, możliwość to prezentacja w formie zwykłego pliku gif. Można zastosować również wersję flash lub skorzystać z wtyczek dedykowanych do konkretnej platformy e-commerce. Kolejny wariant to skorzystanie z zewnętrznych platform, które przechowują zdjęcia składowe i generują gotowe prezentacje. Od nich “zaciągamy” na stronę gotową prezentację, nie obciążając dodatkowo własnego serwera. Prezentowane tu zdjęcia wykonane zostały przy pomocy serwisu Sirv.
Każda z wymienionych możliwości ma swoje zalety i wady. Wybór konkretnej formy prezentacji, bywa uzależniony od skryptu, na którym oparty jest sklep. Prawie zawsze jednak, można zastosować pliki gif i wstawić prezentacje z zewnętrznej platformy, przechowującej zdjęcia i generującej obrotowe prezentacje.
Animowane zdjęcia produktów
Coraz większym zainteresowaniem cieszą się również animowane zdjęciami produktów, które pokazują pracę ruchomych elementów produktu. Można wykonać takie zdjęcia, jako samodzielne prezentacje lub połączyć je z fotografiami obrotowymi. Jest to kolejny krok w kierunku lepszej i dokładniejszej prezentacji produktu.
Animowane zdjęcia produktów pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji, wzbogacić wizualną stronę swojej oferty i przyciągnąć uwagę klientów.
Warto przeczytać:
Polecamy nasze artykuły. Omawiają one istotne aspekty, zarówno fotografii produktowej, jak i współpracy z nami.