UP

Piękno (Produktu) Tkwi w Szczegółach… – Czyli Fotografia Detalu

Detale produktów, ukazują kunszt wykonania, jakość materiałów i estetykę wykończenia.

To właśnie te detale, mogą przekonać klienta do zakupu.

Wykonując zdjęcia produktowe typu packshot, czy też reklamowe, najczęściej skupiamy się na ukazaniu produktu w całości.

Zwykle jest to kilka zdjęć produktu prezentujących go z różnych perspektyw.

Chociaż te zdjęcia ukazują produkt z jego najlepszych stron, to jednak czasem czegoś brakuje w tej prezentacji.

Czasem warto zbliżyć się do produktu i ukazać jego detale.

Tego typu zdjęcia mogą mieć decydujące znaczenie dla niezdecydowanego klienta.

Fotografia produktowa meble
Fotografia Produktowa Meble - Detal - Orbin Studio
Fotografia Produktowa Meble - Detal 02 - Orbin Studio

Piękno produktu tkwi w szczegółach i zdecydowanie warto te szczegóły podkreślić i pokazać klientowi.

Niewiele osób decyduje się na wzbogacenie prezentacji o ujęcia detali.

Mając dobre zdjęcia całego produktu, detale wydają się mniej istotne.

Niemniej jednak to właśnie detale ukazują kunszt wykonania, jakość materiałów i estetykę wykończenia.

Produkt często posiada szczegóły, które mogą przyciągnąć uwagę i przekonać do zakupu niezdecydowanych klientów.

Trzeba pamiętać, że piękno tkwi w szczegółach i zdecydowanie warto pokusić się o kilka takich zdjęć.

Okulary kont - packshot - Orbin Studio
Okulary kont Detal - packshot - Orbin Studio

Potrzebujesz zdjęć produktowych, które zwiększą Twoją sprzedaż?

Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:

Dodatkowe zdjęcia to inwestycja, która szybko przełoży się na wyższą sprzedaż.

Większość produktów trafiających do nas na sesje to produkty seryjne.

Czyli raz wykonane zdjęcia, sprzedają setki tych produktów, często przez wiele lat.

W porównaniu do generowanych przez nie przychodów koszt kilku dodatkowych zdjęć jest niewielki.

Dzięki tym dodatkowym fotografiom możesz przekonać nowych klientów, prezentując wysoką jakość materiałów oraz dopracowanie detali.

Fotografie to inwestycja więcej o tym opowiadam w tym artykule – „Zdjęcia produktowe to inwestycja w Twój sukces!”.

Kabel audio - Zdjęcie produktowe z czarnym tłem
Kabel audio 03 - Zdjęcie produktowe z czarnym tłem
Kabel audio 02 - Zdjęcie produktowe z czarnym tłem

Jakie detale warto pokazać?

Niemal każdy produkt posiada detale, warte pokazania.

Materiały, zdobienia, grawery i tłoczenia, gałki i uchwyty w meblach, pokrętła i przyciski w elektronice itp.

Oto kilka przykładów detali, które mogą poprawić prezentację produktu i wpłynąć na klientów:

Wysoka jakość materiałów: Jeżeli produkt został wykonany z wysokiej jakości materiałów, takich jak naturalna skóra, tkaniny, szkło, stal nierdzewna czy drewno egzotyczne, warto to podkreślić.

Wykończenie i tekstura: Jeśli produkt posiada piękne wykończenie lub unikalną teksturę, warto to pokazać. Na przykład, w przypadku mebli, uwiecznienie gładkości drewna lub delikatnej faktury tapicerki może przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.

Złącza i wykończenia techniczne: W przypadku elektroniki, warto skupić się na pokazaniu detali złączy, przycisków, ekranów, a także na dokładnym uwiecznieniu precyzyjnego montażu i wykończenia technicznego.

Elementy ozdobne: W przypadku odzieży można pokazać drobne zdobienia, nietypowe guziki, czy też hafty, obszycia i wykończenia.

Elementy te nadają styl danemu produktowi, ale przy zdjęciu całościowym, często są niewidoczne lub zbyt małe, by zwrócić na siebie uwagę.

Torebka damska - packshot - Orbin studio

Potrzebujesz zdjęć produktowych, które zwiększą Twoją sprzedaż?

Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:

Unikalne produkty i rękodzieło

Czy w przypadku unikalnych, ręcznie robionych produktów również warto skupiać się na detalach?

Nawet jeśli mamy do czynienia z produktami o indywidualnych cechach, takimi jak np. ręcznie wykonywane meble, ozdoby czy torebki damskie itp. warto rozważyć zdjęcia detali.

Każda taka torebka czy mebel jest unikalny, co sugerowałoby potrzebę wykonania dodatkowych zdjęć dla każdej sztuki. Klienci zainteresowani takimi produktami przywiązują ogromną wagę do tych szczegółów.


Istnieje sposób, aby zaprezentować te detale bez nadmiernego obciążania się kosztami sesji.

Dobrym rozwiązaniem jest znalezienie wspólnych cech. Może to być wykonanie z tego samego materiału o interesującej strukturze lub charakterystyczne wykończenie typowe dla danego twórcy.

Dzięki temu, zdjęcia takich detali mogą być wykorzystane dla większej ilości produktów.W ten sposób można obniżyć koszty sesji, jednocześnie prezentując klientom istotne detale.

Pamiętajmy, że każdy produkt ma swój unikalny charakter, ale dzięki znalezieniu tych cech, które mają zastosowanie dla większej liczby produktów, można znacząco ograniczyć koszty sesji zdjęciowej.

Ostateczną decyzję dotyczącą wykonania dodatkowych zdjęć należy jednak dostosować do indywidualnych potrzeb i celów sprzedażowych.

LookBook - Biustonosz Detal 01
Zegarek packshot - Orbin Studio-9
Herbata Detal

Warto przeczytać:

Polecamy nasze artykuły. Omawiają one istotne aspekty, zarówno fotografii produktowej, jak i współpracy z nami.


Baner Cool 1900 GIF
Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:

  • Wykonamy zdjęć próbne
  • Przygotujemy wycenę
  • Odpowiemy na wszystkie pytania

Copyright C 2015 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.