Piękno (Produktu) Tkwi w Szczegółach… – Czyli Fotografia Detalu
Detale produktów, ukazują kunszt wykonania, jakość materiałów i estetykę wykończenia.
To właśnie te detale, mogą przekonać klienta do zakupu.
Wykonując zdjęcia produktowe typu packshot, czy też reklamowe, najczęściej skupiamy się na ukazaniu produktu w całości.
Zwykle jest to kilka zdjęć produktu prezentujących go z różnych perspektyw.
Chociaż te zdjęcia ukazują produkt z jego najlepszych stron, to jednak czasem czegoś brakuje w tej prezentacji.
Czasem warto zbliżyć się do produktu i ukazać jego detale.
Tego typu zdjęcia mogą mieć decydujące znaczenie dla niezdecydowanego klienta.
Piękno produktu tkwi w szczegółach i zdecydowanie warto te szczegóły podkreślić i pokazać klientowi.
Niewiele osób decyduje się na wzbogacenie prezentacji o ujęcia detali.
Mając dobre zdjęcia całego produktu, detale wydają się mniej istotne.
Niemniej jednak to właśnie detale ukazują kunszt wykonania, jakość materiałów i estetykę wykończenia.
Produkt często posiada szczegóły, które mogą przyciągnąć uwagę i przekonać do zakupu niezdecydowanych klientów.
Trzeba pamiętać, że piękno tkwi w szczegółach i zdecydowanie warto pokusić się o kilka takich zdjęć.
Potrzebujesz zdjęć produktowych, które zwiększą Twoją sprzedaż?
Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:
Dodatkowe zdjęcia to inwestycja, która szybko przełoży się na wyższą sprzedaż.
Większość produktów trafiających do nas na sesje to produkty seryjne.
Czyli raz wykonane zdjęcia, sprzedają setki tych produktów, często przez wiele lat.
W porównaniu do generowanych przez nie przychodów koszt kilku dodatkowych zdjęć jest niewielki.
Dzięki tym dodatkowym fotografiom możesz przekonać nowych klientów, prezentując wysoką jakość materiałów oraz dopracowanie detali.
Fotografie to inwestycja więcej o tym opowiadam w tym artykule – „Zdjęcia produktowe to inwestycja w Twój sukces!”.
Jakie detale warto pokazać?
Niemal każdy produkt posiada detale, warte pokazania.
Materiały, zdobienia, grawery i tłoczenia, gałki i uchwyty w meblach, pokrętła i przyciski w elektronice itp.
Oto kilka przykładów detali, które mogą poprawić prezentację produktu i wpłynąć na klientów:
Wysoka jakość materiałów: Jeżeli produkt został wykonany z wysokiej jakości materiałów, takich jak naturalna skóra, tkaniny, szkło, stal nierdzewna czy drewno egzotyczne, warto to podkreślić.
Wykończenie i tekstura: Jeśli produkt posiada piękne wykończenie lub unikalną teksturę, warto to pokazać. Na przykład, w przypadku mebli, uwiecznienie gładkości drewna lub delikatnej faktury tapicerki może przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.
Złącza i wykończenia techniczne: W przypadku elektroniki, warto skupić się na pokazaniu detali złączy, przycisków, ekranów, a także na dokładnym uwiecznieniu precyzyjnego montażu i wykończenia technicznego.
Elementy ozdobne: W przypadku odzieży można pokazać drobne zdobienia, nietypowe guziki, czy też hafty, obszycia i wykończenia.
Elementy te nadają styl danemu produktowi, ale przy zdjęciu całościowym, często są niewidoczne lub zbyt małe, by zwrócić na siebie uwagę.