Piękno (Produktu) Tkwi w Szczegółach… – Czyli Fotografia Detalu
Produkty często posiadają detale, które ukazują kunszt wykonania, jakość materiałów i estetykę wykończenia.
Wykonując zdjęcia produktowe typu packshot, czy też reklamowe, przeważnie przedstawiamy produkt całościowo. Zwykle jest to kilka zdjęć jednego produktu. Prezentują go one z różnych perspektyw, ukazując jego główną stronę, wygląd z boku i od góry. Jednak, jeśli chodzi o ujęcia detali, niewiele osób decyduje się na takie zdjęcia. Mając dobre zdjęcia całego produktu, detale wydają się mniej istotne.
Niemniej jednak, to właśnie detale ukazują charakter produktu, jakość materiałów i estetykę wykończenia. Warto pokusić się o kilka takich zdjęć. Produkt często posiada detale, które mogą przyciągnąć uwagę osób, zainteresowanych ich zakupem. Trzeba pamiętać, że piękno tkwi w szczegółach i zdecydowanie warto te szczegóły podkreślić i pokazać.
Większość produktów trafiających do nas na sesje to produkty seryjne. Tak więc, raz wykonane zdjęcia, sprzedają setki takich produktów, czasami przez wiele lat. W takim przypadku, koszt kilku dodatkowych zdjęć w stosunku do sprzedaży, jaką dzięki nim generujemy, jest niewielki. Dodatkowe zdjęcia ukazujące wysoką jakość materiałów i dopracowanie detali, pozwolą przekonać nowych klientów. Więcej o traktowaniu zdjęć, jako inwestycję, opowiadam w tym artykule – Zdjęcia produktowe to inwestycja w Twój sukces.



Jakie detale warto pokazać?
W przypadku odzieży, można pokazać drobne zdobienia, nietypowe guziki, czy też obszycia i wykończenia. Elementy te nadają styl danej kreacji, ale przy zdjęciu całościowym, często są niewidoczne lub zbyt małe, by zwrócić na siebie uwagę. Warto też, zaprezentować zbliżenie materiału, ukazujące jego strukturę. Podobnie jest w przypadku butów, czy galanterii, ale temat ten nie dotyczy tylko mody.
Wiele produktów użytkowych w tym również elektronika, zaprojektowanych jest z dbałością o szczegóły. Często właśnie te detale nadają produktowi ostateczny charakter.
Niemal każdy produkt posiada detale, warte pokazania: zdobienia i tłoczenia w notesach oraz planerach, gałki i uchwyty w meblach, pokrętła i przyciski w elektronice itp.

Unikalne produkty i rękodzieło
Zdarzają się również produkty o indywidualnych cechach np. ręcznie wykonywane meble, ozdoby, czy torebki damskie. Każda torebka jest inna i teoretycznie każda wymagałaby dodatkowych zdjęć, co znacząco wpłynęłoby na koszty sesji, przypadające na każdą sztukę. Jednak większość klientów, zainteresowanych takimi produktami, przywiązuję duża wagę do tych szczegółów. W tym przypadku, każdy musi sam przekalkulować zasadność wykonania dodatkowych zdjęć.
Dobrym rozwiązaniem może być, znalezienie wspólnych cech tych produktów. Mimo, iż każdy produkt jest inny, to być może wykonane są one z tego samego materiału, o ciekawej strukturze. Być może produkt posiada jakieś charakterystyczne wykończenie, typowe dla danego twórcy. Dzięki temu, zdjęcia takich detali można wykorzystać przy większej ilości produktów.
Warto przeczytać:
Polecamy nasze artykuły. Omawiają one istotne aspekty, zarówno fotografii produktowej, jak i współpracy z nami.