UP

Fotografia Produktowa Na Czarnym Tle – Czyli Elegancja i Ekskluzywność Na Zdjęciu Produktowym

Ekskluzywny wygląd produktów: czyli jak czarne tło wpływa na postrzeganie marki

Fotografia produktowa najczęściej kojarzy się ze zdjęciami produktu na białym tle, czyli packshotami.

Tak forma prezentacji produktu ma wiele zalet. Białe tło bywa, też często wymuszane przez wytyczne popularnych marekplac-ów.

Czasem jednak warto pokusić się o inną formę prezentacji swoich produktów.

Czarnym tło na zdjęciach, może w znacznym stopniu odmienić prezentację Twoich produktów.

Fotografia produktowa na czarnym tle zyskuje na popularności jako ciekawa alternatywa do tradycyjnych packshotów.


W tym artykule skupiam się na zaletach fotografii produktowej na czarnym tle. Opowiem, co warto wziąć pod uwagę i jak czarne tło może sprawić, że produkt wydaje się ekskluzywny.

Nasze przykładowe realizacje – zdjęcia reklamowe

fotografia reklamowa kosmetyków
Płyn do czyszczenia - Fotografia produktowa
Buty z membraną - Fotografia reklamowa - Orbin

Potrzebujesz zdjęć produktowych, które zwiększą Twoją sprzedaż?

Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:

Wyróżnij się na tle konkurencji: jak czarne tło wpływa na emocje i odbiór zdjęcia produktu

Zdjęcia powinny wzbudzać emocje i przyciągać uwagę.

Zależy nam oczywiście na pozytywnych emocjach i skojarzeniach.

Na odbiór zdjęcia wpływ ma nie tylko prezentowany produkt, ale również tło.

Czarny kolor tła podkreśla piękno i szczegóły produktu, dodaje ekskluzywności, tajemniczości i prestiżu.

Najważniejszym celem jest wyróżnienie się i przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta.

Na co dzień widzimy mnóstwo zdjęć na białym tle, przez co mogą wydawać się nudne i nieciekawe.

Czarne tło sprawia, że zdjęcie od razu się wyróżnia.

Taki kontrast może przyciągnąć wzrok i zainteresować potencjalnego klienta, co może skłonić go do zapoznania się z ofertą.

Kabel audio - Zdjęcie produktowe z czarnym tłem
Kabel audio 03 - Zdjęcie produktowe z czarnym tłem
Kabel audio 02 - Zdjęcie produktowe z czarnym tłem

Ekskluzywny wygląd produktów: jak czarne tło wpływa na postrzeganie produktu i marki

Czarny kolor kojarzy się z ekskluzywnością i prestiżem.

Marki premium chętnie w reklamach wykorzystują zdjęcia, na których dominuje czerń.

Jednym z głównych powodów, dla których takie zdjęcia zyskują na popularności, jest to, że tak prezentowane produkty wydają się bardziej ekskluzywne.

Ciemne tło podkreśla piękno i elegancję produktu, a także może wydawać się bardziej luksusowe niż zwykłe białe tło.

Dlatego też fotografia produktowa na czarnym tle jest często stosowana w luksusowych branżach, takich jak biżuteria czy moda.

Warto przyjrzeć się różnym reklamom zegarków, kosmetyków czy biżuterii, zwłaszcza tych ekskluzywnych.

Jak są prezentowane produkty, jakie kolory dominują oraz jakie emocje i skojarzenia one w Tobie wywołują.

Nie wszystko trzeba pokazywać, czyli odrobina tajemniczości na zdjęciu

Kabel audio - Zdjęcie z czarnym tłem

Packshoty dokładanie pokazują cały produkt. Jest to bardzo ważne dla potencjalnego klienta, który tylko w ten sposób może się zapoznać z produktem.

Czarne zdjęcia również mogą dokładnie pokazywać cały produkt.

Ale czy na pewno muszą?

Jeśli są to jedyne zdjęcia prezentujące produkt, to zdecydowanie powinny. Jednak jeśli są to dodatkowe zdjęcia, można podejść do nich bardziej twórczo.

Pokażmy to co jest najważniejsze, ale resztę możemy skryć w mroku.

Taki zabieg podobnie jak selektywna ostrość, pozwala podkreślić właśnie te najważniejsze cechy.

Dodajemy nutkę tajemniczości, a sama prezentacja produktu jest przez to dużo ciekawsza.

Potrzebujesz zdjęć produktowych, które zwiększą Twoją sprzedaż?

Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:


Czarne tło, czy może tylko ciemna tonacja obrazu

Kosmetyki fotografia Orbin

Fotografia na czarnym tle z pewnością jest ciekawą opcją prezentacji produktów.

Jednakże idealnie czarne tło nie zawsze jest jedynym i najlepszym rozwiązaniem.

W niektórych przypadkach produkt może wyglądać równie dobrze lub nawet lepiej, na tle które nie jest całkowicie czarne.

Czasem może to być ciemna aranżacja lub dowolne tło zanikające w ciemności.

Taki efekt może pomóc w uzyskaniu ciekawego i oryginalnego wyglądu zdjęcia, jednocześnie podkreślając produkt.

Warto eksperymentować z innymi ciemnymi kolorami tła, gradientami kolorów, aranżacjami i innymi technikami, aby uzyskać interesujący i unikalny wygląd produktów na zdjęciach.

Nie tylko same zalety…

Zdjęcia produktowe na czarnym tle mają wiele zalet, istnieją również pewne wady, o których warto wspomnieć.

Fotografia produktowa na czarnym tle może być mniej uniwersalna niż packshoty na białym tle.

Czarny kolor tła wymaga precyzyjnego oświetlenia produktu i zaawansowanej obróbki, co sprawia że wykonanie zdjęć może być bardziej czasochłonne.

Może to wpłynąć na koszty takich zdjęć.


Czy każdy produkt powinien być prezentowany na czarnym tle?

To zależy, od samego produktu, przeznaczenia zdjęć, grupy docelowej i strategii marketingowej. Warto wziąć też pod uwagę design strony na której będą prezentowane zdjęcia.

Wszystkie te elementy muszą ze sobą współgrać.

Czarne tło może być doskonałe dla pewnych produktów i marek, jednak nie zawsze pasuje do każdego rodzaju produktu i stylu marki. Dlatego, jeśli chodzi o fotografię produktową, warto wybrać styl tła, który najlepiej odzwierciedla markę i produkt.

Jeśli nie wiesz czy zdjęcia produktowe na czarnym tle będą odpowiednie dla Twojej marki czy produktu.

Napisz do mnie.

Omówimy możliwości dla Twoich produktów i wykonam zdjęcia testowe, które pozwolą je zweryfikować.

Potrzebujesz zdjęć produktowych, które zwiększą Twoją sprzedaż?

Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:

Podsumowanie

Fotografia produktowa na czarnym tle może być ciekawą alternatywą dla tradycyjnych packshotów i zdjęć aranżowanych.

Czarne tło pomaga w podkreśleniu piękna i szczegółów produktu. Sprawia, że produkt odbierany jest jako bardziej ekskluzywny.

Łatwo się wyróżnić spośród zdjęć, które w większości wykorzystują jasną tonację i białe tło.

Wyróżnij swoje produkty i przyciągnij uwagę potencjalnych klientów, dzięki zdjęciom z ciemnym tłem.

Szampon - fotografia produktowa
Maseczka - Kosmetyki - Fotografia Produktowa
Nawilżacz powietrza - Fotografia Produktowa - Orbin

Potrzebujesz zdjęć produktowych, które zwiększą Twoją sprzedaż?

Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:

Warto przeczytać:


Baner Cool 1900 GIF
Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:

  • Wykonamy zdjęć próbne
  • Przygotujemy wycenę
  • Odpowiemy na wszystkie pytania

Copyright C 2015 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.