UP

Zdjęcia Aranżowane Produktów

Po Goleniu - Fotografia produktowa Orbin studio

Aranżacje produktowe, to doskonałe uzupełnienie tradycyjnych packshotów.

Ciężko jest podać jednoznaczną definicję zdjęcia aranżowanego. Niejednokrotnie, zdjęcia aranżowane i reklamowe, traktowane są jako ten sam typ fotografii i nazywane zamiennie.

Granica między nimi jest trudna do zdefiniowania, ponieważ dziś, pewne zdjęcia wychodzą poza zakres obecnej definicji packshotu, a ciężko nazwać je już reklamowymi.

Zdjęcia aranżowane pokazują produkt w odpowiednim otoczeniu np. nóż na blacie kuchennym, lampka na biurku itp. Mogą to być również, zdjęcia samych produktów z ciekawym kolorowym tłem lub oryginalnym oświetleniem.

Dzięki tym, czasami prostym zabiegom, kreujemy obrazy o wiele ciekawsze, niż zwykły packshot na neutralnym tle. Wpływa to na przekaz obrazu, który w tym przypadku, oprócz przekazania informacji o wyglądzie produktu, ukazuje jego styl i charakter.

Zdjęcia aranżowane często pokazują również, przeznaczenie i sposób użycia danego produktu, może nie w bezpośredni sposób, ale subtelnie podsuwając pewne skojarzenia.

Kosmetyk aranżacja - fotografia produktowa - Orbin
Myszka aranżacja Fotografia produktowa

Potrzebujesz zdjęć produktowych, które zwiększą Twoją sprzedaż?

Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:

Zastosowanie fotografii aranżowanych

Zdjęć aranżowanych nie należy traktować jako zastępstwa do fotografii typu packshot, ale raczej jako ich uzupełnienie.

Fotografie aranżowane są przejściem od czysto informacyjnej funkcji packshotu, do obrazów niosących informacje o wyglądzie, ale też wpływających na skojarzenia i emocje.

Stanowią one doskonałe graficzne uzupełnienie oferty, dlatego warto umieszczać je w opisie na karcie produktu.


Fotografie aranżowane pozwalają się też wyróżnić. Mimo, iż każdy fotograf ma swój styl, to jednak zdjęcia packshotowe tego samego produktu na neutralnym tle, zawsze będą do siebie podobne.

Natomiast zdjęcia aranżowane będą miały swój oryginalny charakter. Wpływa na to lepsza kompozycja, dająca ciekawsze zdjęcia, które przyciągają uwagę.

Fotografie te doskonale sprawdzają się również, w mediach społecznościowych, gdzie wywołują większe zaangażowanie, niż zdjęcia produktu na białym tle.

Przyciągają uwagę i pozwalają wypromować produkt. Zachęcają do przejścia do sklepu, zapoznania się z produktem i zakupu.

Planer 2 aranzacja fotografia produktowa Orbin
Planer aranzacja fotografia produktowa Orbin
Zegarek aranżacja - orbin studio

Potrzebujesz zdjęć produktowych, które zwiększą Twoją sprzedaż?

Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:

Prosta aranżacja – tło zdjęcia

Najprostszym sposobem budowania aranżacji jest zastosowanie tła o ciekawej fakturze lub kolorze.

Może się to wydawać prostym i nieznaczącym zabiegiem, ale przy odpowiednim podejściu, doborze koloru i materiału można uzyskać ciekawe rezultaty.

Kolor pozwala “ożywić” obraz i nadać mu określony charakter.

Nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, że kolory wpływają na nasze emocje i sposób odbierania fotografii. Odpowiednie ich wykorzystanie, pozwala wyróżnić produkt i nadać mu określone znaczenie.

Odpowiednio dobrane tło, jego kolor i faktura, pomagają podkreślić walory produktu.

Miody - fotografia produktowa orbin studio
pasek męski fotografia produktowa
Fotografia kosmetyków - orbin

Potrzebujesz zdjęć produktowych, które zwiększą Twoją sprzedaż?

Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:

Sesje w aranżacjach

Obraz - fotografia Produktowa

Kiedy chcemy pokazać przeznaczenie, sposób użycia oraz styl życia związany z produktem, najlepszym sposobem jest, przedstawienie go w odpowiednim otoczeniu.

Jeśli chcemy zaprezentować długopis, to możemy umieścić go na otwartym notatniku na biurku.

Czasem warto jest przedstawić produkt w nietypowym otoczeniu, dzięki czemu jeszcze bardziej przyciągnie on uwagę. Jeśli produktem jest obraz, to naturalnym jest pokazać go na ścianie w salonie, ale można podejść do tego inaczej…

Przykładów można podać wiele, ale skąd wziąć odpowiednią aranżację?

Są dwa podstawowe sposoby.

Pierwszy to wynająć odpowiednie miejsce, a drugi to zbudować aranżacje w studio.

Jeden i drugi sposób wiążą się z pewnymi ograniczeniami i kosztami. Wybór często podyktowany jest specyfiką przedmiotu i sesji, kosztami lub preferencjami klienta.

Aranżacja zbudowana w studio, daje większą swobodę i pozwala na dopracowanie każdego szczegółu. Zwykle, buduje się tylko widoczną na zdjęciu część, bez sufitu i dodatkowych ścian, co ułatwia rozstawienie oświetlania. Jednak, budowa aranżacji bywa kosztowna, a co często istotniejsze, pochłania dużo czasu.

Wynajęcie odpowiedniego lokalu, skraca czas przygotowań i zwykle obniża cenę (choć nie jest to regułą). W wynajętym lokalu zwykle nie można wprowadzać zmian, w celu lepszego wyeksponowania produktu, czy optymalnego rozmieszczenia oświetlania.

Jak widać obie metody mają swoje wady i zalety, ale mimo to pozwalają uzyskać satysfakcjonujące rezultaty, w postaci atrakcyjnych wizualnie zdjęć.

Chociaż, z powyższego tekstu można wnioskować, że zdjęcia aranżowane dyskredytują fotografie packshotowe, to w rzeczywistości tak nie jest.

Każdy rodzaj zdjęć ma swoje konkretne zastosowanie i tam sprawdza się najlepiej. Warto o tym pamiętać, planując sesję produktową dla swojej oferty.

Meble - fotografia produktowa Orbin
Meble 03 - fotografia produktowa Orbin

Zastosowanie fotografii aranżowanych:

✔️ graficzne uzupełnienie opisu produktu

✔️ media społecznościowe

✔️ blogi firmowe

✔️ katalogi produktów

✔️ materiały promocyjne

Fotografie aranżowane to:

  • większy przekaz emocjonalny obrazu
  • lepsza kompozycja = ciekawsze zdjęcia
  • ukazanie stylu produktu
  • pokazanie przeznaczenia produktu
  • możliwość wyróżnienia się
  • atrakcyjniejsza prezentacja produktu

Potrzebujesz zdjęć produktowych, które zwiększą Twoją sprzedaż?

Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:

Zdjęcia Lifestyle produktów

Kawa fotografia produktowa Aranżacja

Zdjęcia Lifestyle produktów to prezentacja produktu w aranżacji, która sugeruje określony styl życia.

Zdjęcia tego typu powinny oddziaływać na konkretna grupę docelowa, utożsamiającą się z określonym stylem.

Fotografie Lifestyle pokazują, że produkt idealnie pasuje do danego stylu życia. Oczywiście często jest to tylko założenie, bo zdjęciami Lifestyle często nazywane są fotografie w prostych aranżacjach, które ciężko jest powiązać z konkretną grupa docelową.

Przy planowaniu sesji Lifestyle ważne jest ustalenie przeznaczenia produktu i określenie kto jest głównym klientem, jakie są jego zainteresowania, jak spędza czas. Im precyzyjniejsze informacje przedstawi dział marketingowy, tym lepiej można zaplanować sesję.
Ważna jest odpowiednia lokalizacja i zastosowane rekwizyty, a także sam styl zdjęć.

Kiedy klientem jest agencja reklamowa, zwykle ma już ona opracowaną koncepcję i poszukuje tylko odpowiedniego fotografa, który zrealizuje ich wizję.
Kiedy jednak klient nie korzysta z agencji reklamowej, wspólnie opracowujemy koncepcje sesji, dopasowaną do jego potrzeb.

Fotografia Lifestyle jest doskonałą formą komunikacji z klientem, zarówno na własnej stronie, jak i w mediach społecznościowych. Trzeba jednak pamiętać, że zdjęcia, aby skutecznie oddziaływać na klientów, muszą wpisywać się w ich styl życia.

obraz - zdjęcie produktowe 02
Portfel - Aranżacja

Potrzebujesz zdjęć produktowych, które zwiększą Twoją sprzedaż?

Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:


Warto przeczytać:


Baner Cool 1900 GIF
Zapytaj o Wycenę Sesji Produktowej:

  • Wykonamy zdjęć próbne
  • Przygotujemy wycenę
  • Odpowiemy na wszystkie pytania

Copyright C 2015 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.