Zdjęcia Reklamowe Produktów

Zdjęcia reklamowe ukazują produkt w kreatywny sposób, z ciekawym tłem, nietypowym oświetleniem lub w abstrakcyjnej sytuacji np. flakonik perfum w rozpryskującej się wodzie. W tego typu fotografiach, wierne ukazanie produktu (wymagane w packshotach), schodzi na drugi plan. Najważniejsze jest przedstawić produkt w taki sposób, aby zaciekawić, czy nawet zaskoczyć odbiorce. Fotografia reklamowa ma za zadanie wzbudzić pewne emocje, a często zasugerować dla jakiego odbiorcy, dedykowany jest produkt.


Zdjęcia reklamowe wymagają dużo kreatywności i przygotowań.

Często musimy zbudować scenografię, zastosować rozbudowane oświetlenie, dodatkowe rekwizyty, a później zaawansowaną obróbkę w postprodukcji. Często także trzeba wynająć modeli, miejsce (np. pokój hotelowy, studio, sale w restauracji itp.) lub wyjechać w konkretne miejsce (np. w góry, nad morze, czy do konkretnego miasta).

Zdarza się tak, że sam produkt jest tylko drobnym szczegółem na zdjęciu, oczywiście odpowiednio podkreślonym.

Przykładem może być zegarek. Sam wygląd: cyferblat, wykończenia, pasek są oczywiście ważne i zostaną zaprezentowane dzięki packshotom w ofercie. Jednak zdjęcie reklamowe, uzyska o wiele lepszy przekaz, kiedy np. zegarek znajdzie się na nadgarstku eleganckiego mężczyzny, pijącego kawę z piękną kobietą na tarasie wykwintnej restauracji z widokiem na miasto w dole. Takie zdjęcie, niesie ze sobą więcej emocji i prezentuje określony styl życia, który zostaje skojarzony z odpowiednio zaakcentowanym zegarkiem.
To oczywiście tylko jedna możliwość przedstawienia takiego zegarka, bo być może jest on wodoszczelny i tą cechę chcesz podkreślić. Wówczas, lepszym pomysłem będzie, przedstawienie zegarka w rozbryzgującej się wodzie, a może nawet zanurzonego w akwarium z pięknymi egzotycznymi rybami, czy też na nadgarstku nurka. Wszystko zleży od produktu, grupy docelowej, czy wartości kojarzonych lub takich, jakie chcesz, by były kojarzone z Twoim produktem, czy marką.


Ważne jest, by klient potrafił sprecyzować, jaki efekt go interesuje, jaki przekaz ma nieść zdjęcie, czy produkt ma być postrzegany jako ekskluzywny, czy może jako przeznaczony dla ludzi aktywnych, a może dla seniorów.

Przedstawienie na fotografii stylu życia, który określa grupę docelową produktu, to jedna z możliwości.
Innym sposobem jest skupianie się na samym produkcie, bądź ukazanie go w zaskakującej aranżacji. Zaskoczenie odbiorcy sprawia, że skupia się on na tym, co zobaczył.



Copyright C 2015 - 2017. Wszelkie prawa zastrzeżone.