Fotografia reklamowa produktów, to coś czego potrzebujesz wchodząc na rynek, lub wprowadzając nowy produkt czy usługę.

Ekspres wspinaczkowy dym - fotografia reklamowa Orbin.pl

Zdjęcia reklamowe ukazują produkt w kreatywny sposób, z ciekawym tłem, nietypowym oświetleniem lub w abstrakcyjnej sytuacji np. flakonik perfum w rozpryskującej się wodzie. W tego typu fotografiach, wierne ukazanie produktu (wymagane w packshotach), schodzi na drugi plan. Najważniejsze jest przedstawić produkt w taki sposób, aby zaciekawić, czy nawet zaskoczyć odbiorcę. Fotografia reklamowa ma za zadanie wzbudzić pewne emocje, a często zasugerować, dla jakiego odbiorcy dedykowany jest produkt.

Kiedy dostajemy produkt do sfotografowania, zawsze pytamy, jakie są jego najważniejsze cechy, czym się wyróżnia, co sprawia, że jest wyjątkowy i że klient powinien go mieć. Ponadto należy określić dla jakiej grupy docelowej jest przeznaczony, czy jest to produkt do użytku codziennego, czy też na spotkania biznesowe. Wszystko to wpływa na sposób przedstawienia go na zdjęciach, a co za tym idzie, na odbiór fotografii.

Często musimy zbudować scenografię, zastosować rozbudowane oświetlenie, dodatkowe rekwizyty, a później wykonać zaawansowaną obróbkę w postprodukcji. Zdarzają się także takie produkty, które dla odpowiedniej prezentacji wymagają wynajęcia modeli, lokalu (np. pokój hotelowy, studio, sale w restauracji itp.) lub udania się w konkretne miejsce (np. w góry, nad morze, czy do konkretnego miasta).

Zdjęcia reklamowe wymagają dużo kreatywności i przygotowań.

Sam produkt, czasem bywa tylko drobnym szczegółem na zdjęciu, oczywiście odpowiednio podkreślonym. Natomiast to model, lokalizacja i zabiegi techniczne, takie jak odpowiednie oświetlenie i kompozycja, nadają mu charakteru i budują pożądane skojarzenia.

Przykładem może być zegarek, przeznaczony dla zamożniejszych klientów. Sam wygląd: cyferblat, wykończenia, pasek są oczywiście bardzo ważne i zostaną zaprezentowane dzięki packshotom w ofercie. Jednak zdjęcie reklamowe, uzyska o wiele lepszy przekaz kiedy np. zegarek znajdzie się na nadgarstku eleganckiego mężczyzny, pijącego kawę z piękną kobietą na tarasie wykwintnej restauracji z widokiem na miasto w dole. Takie zdjęcie, niesie ze sobą jasny przekaz, iż jest to produkt przeznaczony dla zamożnego, odnoszącego sukcesy mężczyzny, a przynajmniej dla kogoś pretedentujacego do tego określenia.

Zdjęcie reklamowe przekazuje więcej emocji i prezentuje określony styl życia, który zostaje skojarzony z odpowiednio zaakcentowanym zegarkiem.

To oczywiście tylko jedna możliwość prezentacji takiego zegarka, gdyż być może, jest on wodoszczelny i tą właśnie cechę będziesz chciał podkreślić. Wówczas, lepszym pomysłem będzie, przedstawienie zegarka w rozbryzgującej się wodzie, a może nawet, zanurzonego w akwarium z pięknymi, egzotycznymi rybami, czy też na nadgarstku nurka. Wszystko zależy od produktu, grupy docelowej, czy wartości kojarzonych z produktem, czy marką lub takich, jakie chcesz, by były z nimi kojarzone.

Ważne jest, by klient potrafił sprecyzować, jaki efekt go interesuje, jaki przekaz ma nieść zdjęcie, czy produkt ma być postrzegany jako ekskluzywny, czy może jako przeznaczony dla ludzi aktywnych, czy też dla seniorów.

Fotografie reklamowe produktów prezentowanych przez modeli i modelki, cieszą się popularnością, ze względu na duży emocjonalny przekaz. Zaangażowanie do reklamy znanych osób, które już same wzbudzają konkretne skojarzenia i emocje, daje jeszcze lepsze efekty. Duże marki chętnie korzystają z tej możliwości. Przedstawienie na fotografii znanych osób, modeli prezentujących styl życia, który określa grupę docelową produktu, to jedna z naprawdę wielu możliwości.

Ekspres wspinaczkowy dym - fotografia reklamowa Orbin.pl
Pomidor w wodzie - fotografia produktowa Orbin.pl
Butelka - fotografia produktowa Orbin.pl
Szampon rozbryzg - Fotografia Reklamowa - Orbin

Co charakteryzuje nasze zdjęcia?

  • Wysoka jakość zdjęć – Wpływa na sprzedaż i postrzeganie marki
  • Kreatywność – Zarówno przy planowaniu jak i podczas sesji
  • Oryginalna, ciekawa forma – Pozwala się wyróżnić na tle konkurencji

Zdjęcia reklamowe produktów

Innym pomysłem wykonania zdjęć reklamowych, jest skupianie się na samym produkcie, bądź ukazanie go w zaskakującej aranżacji. Zaskoczenie odbiorcy sprawia, że skupia się on na tym, co zobaczył.

I tu wracamy do pytań zadanych na początku, czyli: jakie są najważniejsze cechy produktu i co go wyróżnia na tle konkurencji. Odnosząc się ponownie do przykładu z zegarkiem, jeśli jedną z jego ważnych cech jest wodoszczelność, na zdjęciach wykorzystujemy wodę, aby podkreślić tą właśnie cechę. Idąc dalej, jest to produkt ekskluzywny, więc umieszczamy go np. w otwartej muszli, w miejscu gdzie powinna być perła. Dodajemy do tego piękne, egzotyczne ryby i mamy gotowy obraz, jaki chcemy uzyskać.

Jest to oczywiście jedna z wielu możliwość. Wszystko zależy od kreatywności, pomysłów i potrzeb klienta.

Najważniejszy jest pomysł na zdjęcie, reklamę czy całą kampanię.

Kiedy mamy już pomysł, przystępujemy do pracy. Sesje reklamowe produktów to wymagająca, ale bardzo satysfakcjonująca praca. Im ciekawszy pomysł, tym więcej wymaga przygotowań. Zdarza się, że aby uzyskać jedno finalne zdjęcie, trzeba poświęcić kilka dni na przygotowania i samą sesję, a później wiele godzin na postprodukcję.

 

Koszty zdjęć reklamowych

Przy pierwszym kontakcie, często pada pytanie o koszty takich zdjęć. Przy prostych zleceniach, jesteśmy w stanie dość szybko oszacować koszty. Jednak, jeśli dane zdjęcia wymagają zaangażowania modeli, wizażystek, stylistek, wynajęcia lokali itd. lub realizacji skomplikowanych pomysłów na zdjęcie reklamowe, nie będziemy w stanie udzielić takiej odpowiedzi od razu. Najpierw musimy zaplanować całą sesję i ustalić szczegóły ze zleceniodawcą, w tym wspólnie wybrać modeli i lokalizację. Dopiero wtedy, jesteśmy w stanie przedstawić pełną wycenę.

 

Sesje reklamowe produktów to złożony proces wymagający wiedzy i doświadczenia, a także kreatywnego podejścia. Zdjęcia reklamowe, choć bywają kosztowne, niosą ze sobą największy przekaz i emocje. Fotografie te, stają się nie tylko wizytówką kampanii, czy produktu, ale również danej marki. Są też główną formą komunikacji z klientami. Nie należy zapominać, że jeden obraz wart jest tysiąca słów.

 

Jeśli potrzebujesz zdjęć, które “przemówią” do Twoich klientów, to skontaktuj się z nami i opowiedz o swoim produkcie.

Poznaj również resztę naszej oferty. W szczególności, warto przemyśleć fotografie packshotową i obrotową. Zdjęcia te, z pewnością zaprezentujesz na stronie, czy w sklepie internetowym, jako doskonałe uzupełnienie fotografii reklamowej. Wszystko to, pozwoli Ci skutecznie przyciągnąć klientów.



Copyright C 2015 - 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone.