Fotografia produktowa to dziedzina, w której od lat się specjalizujemy. Dzięki bogatemu doświadczeniu, jesteśmy w stanie zrealizować każde zlecenie.

Dron zabawka - fotografia produktowa Orbin
Kolczyki z brązu - Fotografia produktowa Orbin.pl
Miś pluszowa zabawka - fotografia produktowa Orbin.pl
Moneta Pamiątkowa awers - Fotografia produktowa Orbin.pl

Fotografia produktowa jest szerokim pojęciem i tak naprawdę, ciężko jest wyznaczyć konkretne granice. Mówiąc “fotografia produktowa”, najczęściej mamy na myśli tak zwane “packshoty”, czyli zdjęcia produktowe na białym tle, przeznaczone do prezentacji produktów. Niemniej jednak, fotografia produktowa obejmuje zarówno, wspomniane packshoty, jak i zdjęcia w aranżacjach, fotografie kulinarne, fotografie obrotowe, a nawet zdjęcia z modelami. Wszystkie je łączy to, iż przedstawiają produkt jak najatrakcyjniej, w możliwie najwierniejszej formie i kolorystyce. Dzięki temu, klient może zobaczyć, jak dany przedmiot wygląda w rzeczywistości, bez względu na to, czy jest to biżuteria, pizza, biurko, czy bluzka z najnowszej kolekcji.

 

Kto potrzebuje zdjęć produktowych?

Dziś już niemal każdy, a na pewno sklepy, nie tylko te internetowe, hurtownie, producenci, projektanci modowi. Zdjęć produktowych potrzebuje każdy, kto chce zaprezentować (sprzedać) jakiś produkt. Wbrew pozorom, są to również osoby, świadczące wszelkiego rodzaju usługi, choćby hydraulik, który potrzebuje zdjęć, by przedstawić swoje realizacje przyszłym klientom.

Packshot (z ang.) – zdjęcie produktowe na białym tle w możliwie najwierniejszej formie i rzeczywistej kolorystyce, przeznaczone do prezentacji produktów. Białe tło i brak dodatkowych elementów w kadrze sprawia, że zdjęcie jest bardziej czytelne i odbiorca (klient) może skupić się na produkcie.

Jeśli się rozejrzysz dookoła, zobaczysz, że zdjęcia produktowe są wszędzie. Pomijam już nawet internet, ale poczynając od gazetek promocyjnych w marketach, przez ulotki informacyjne, billboardy i  wszelkie reklamy, katalogi, opakowania, gazety, aż po osiedlowy warzywniak ozdobiony plakatami pięknych, dojrzałych owoców i warzyw.

 

Okulary 2- Fotografia produktowa Orbin.pl
Nóż do pizzy - fotografia produktowa Orbin.pl
Na jajko - Fotografia produktowa Orbin.pl
Karabinek pomarańczowy - Fotografia produktowa Orbin.pl

Co charakteryzuje nasze zdjęcia?

  • Wysoka jakość zdjęć – Wpływa na sprzedaż i postrzeganie marki
  • Powtarzalność i spójność – Spójny wygląd oferty, świadczący o profesjonalizmie marki
  • Oryginalna, ciekawa forma – Pozwala się wyróżnić na tle konkurencji

Fotografia produktowa powinna się cechować wiernym odwzorowaniem produktu, a przy tym ciekawą formą, wysoką jakością techniczną i powtarzalnością. Pamiętaj, że dobre zdjęcia to wizytówki twoich produktów, które bezpośrednio wpływają na sprzedaż. Nie od dziś wiadomo, że dźwignią handlu jest reklama, a teraz, kiedy głównym kanałem reklamy i sprzedaży jest internet, a klient przeważnie nigdy wcześniej nie widział produktu, packshoty i fotografie reklamowe stają się jeszcze ważniejsze.

Zdjęcia produktowe mają za zadanie zaprezentować produkt w jak najatrakcyjniejszej formie, z zachowaniem wszystkich jego cech. Powinny dawać odbiorcy możliwość zapoznania się z produktem i jego cechami fizycznymi. Wysoka jakość zdjęć i ciekawa forma prezentacji produktu, przyciąga uwagę potencjalnych klientów i wpływa na sprzedaż. W dobie internetu, to właśnie zdjęcia służą do prezentacji produktów, czy usług i to właśnie one wpływają na sprzedaż. Nie da się ukryć, że sprzedaż internetowa stanowi ogromną i ciągle rosnącą część gospodarki. Taka forma handlu sprawia, że najczęściej klient, nigdy nie widział na żywo produktu przed zakupem. Dlatego, tak bardzo ważnym, jeśli nie najważniejszym, aspektem jest prezentacja fotograficzna produktu.

Oczywiście, opis produktu, jego cech i danych technicznych ma kluczowe znaczenie, ale aby klient przeczytał ten opis, produkt musi przyciągnąć jego uwagę. Pomijamy oczywiście aspekt ceny produktu, który często bywa głównym kryterium. Pierwszy kontakt klienta z produktem, zwykle stanowi zdjęcie w sklepie internetowym, czy serwisie aukcyjnym, a coraz częściej, już bezpośrednio w wyszukiwarce. Dlatego tak ważne jest, aby zdjęcia produktów – packshoty były wysokiej jakości. Wiedz, że już od dawna nie wystarcza zdjęcie produktu na biurku, zrobione przez pracownika. Te czasy to już zamierzchła przeszłość. Przekonało się o tym boleśnie wiele sklepów i serwisów.

Należy też pamiętać, że zdjęcia produktowe i ich jakość, poza oczywistą prezentacją produktu i wpływem na sprzedaż, oddziałują również na postrzeganie marki. Mały sklep internetowy prowadzony przez jedną osobę, dzięki wysokiej jakości zdjęciom, będzie sprawiał na użytkowniku wrażenie dużej, profesjonalnej firmy. Podczas gdy, inny duży sklep, zatrudniający wielu pracowników i profesjonalnie działający, ale z niskiej jakości zdjęciami, będzie sprawiał odwrotne wrażenie. Jest to sytuacja już coraz rzadziej ma miejsce, niemniej jednak, ciągle jeszcze można spotkać firmy, które o tym zapominają.

 

Perfumy 11 - fotografia produktowa - Orbin
Buty 840 - fotografia produktowa Orbin.pl
filtr - Fotografia produktowa Orbin.pl
lina - fotografia produktowa Orbin.pl

W naszym studio wykonujemy:

  • zdjęcia biżuterii
  • odzieży
  • kosmetyków
  • elektroniki użytkowej
  • mebli i wielu innych rzeczy

 

Sesja produktowa

Sesje produktowe to nasza codzienność. Sama sesja to zwykle kilkadziesiąt minut, ale cały proces: planowanie, przygotowanie produktu i stanowiska, często budowa aranżacji, ustawienie oświetlenia, a później postprodukcja, potrafią zająć naprawdę sporo czasu.

Zacznijmy od początku…

Kiedy już klient dostarczy nam produkty i wszystkie szczegóły zlecenia zostaną ustalone, przystępujemy do pracy. Najpierw, planujemy wszystkie ujęcia i kompletujemy niezbędny sprzęt. Następnie, przygotowujemy sam przedmiot. Przykładowo, odzież należy uprasować oraz trzeba usunąć z niej wszystkie widoczne metki. Natomiast, z innych przedmiotów, należy pozbyć się widocznych naklejek, zabrudzeń, kurzu itp. Następnie, ustawiamy przedmiot i przygotowujemy oświetlenie. Po próbnych zdjęciach i upewnieniu się, że wszystko jest odpowiednio przygotowane, zapisujemy setup oświetleniowy i robimy notatki. Jest to bardzo ważna sprawa, gdyż pozwala nam w przyszłości, odtworzyć warunki, by wykonać kolejne zdjęcia dla danego klienta. Teraz dopiero, wykonujemy sama sesję produktową. Jej przebieg, jest zależy od fotografowanego przedmiotu i efektu jaki ma zostać uzyskany. Po zakończonej sesji, produkty zostaną zapakowane i odesłane do klienta, my natomiast przystępujemy do postprodukcji. Proces obróbki zdjęć, zależy od wielu czynników, głównie zaś od założonego efektu. Ciężko w kilku zdaniach streścić postprodukcję, ale praktycznie, zawsze składa się ona z kilku etapów: selekcja i wywołanie najlepszych ujęć, właściwa obróbka, przygotowanie plików do publikacji, udostępnienie gotowych plików klientowi.

Sesja produktowa to złożony proces, którego efektem ma być fotografia produktowa przyciągająca uwagę i wpływająca na chęć zakupu.

Jak przebiega zlecenie i z kim współpracujemy

Zasadniczą częścią zlecenia jest sesja. O tym jak przebiega, opowiedzieliśmy już powyżej. Niemniej jednak, zanim dojdzie do sesji, ustalamy potrzeby klienta, omawiamy z nim pomysły na sesję oraz spisujemy umowę zawierającą wszystkie ustalenia. Po załatwieniu formalności, dostarczane są nam produkty, zwykle za pośrednictwem kuriera. Następnie, odbywa się sesja i postprodukcja. Po wszystkim, fotografowane przedmioty są odsyłane, a gotowe fotografie i materiały są przekazywane klientowi.

Współpracujemy z  klientami z całego kraju i nie tylko. Jednak sesje produktowe, wykonujemy głownie w naszym studio w Lublinie. Z klientami kontaktujemy się telefonicznie i mailowo, a produkty są nam przekazywane za pośrednictwem kurierów. Jest to sprawna i szybka forma współpracy, nie angażująca zbytecznie czasu klienta, a nam pozwalająca na swobodną pracę, z dostępem do całego naszego sprzętu.

Oczywiście, zdarza nam się również pracować u klienta, jeśli konkretne zlecenie tego wymaga. Wówczas, pakujemy niezbędny sprzęt i ruszamy w trasę. Niemniej jednak, sesje u klienta pochłaniają wiele naszego czasu (na dojazdy, rozkładanie sprzętu i przygotowanie prowizorycznego studia) oraz angażują również cenny czas klienta (który mógłby go poświęcić swojej pracy), a także przestrzeń w jego firmie. O ile, do fotografii biżuterii, nie potrzeba zbyt wiele miejsca, to już sesja lookbookowa, czy też fotografowanie większych produktów, jak np. meble, wymaga dużo przestrzeni.

Większość zleceń wykonujemy w naszym studiu. Jednak, w przypadku dużych produktów, czy też sesji z większą ilością osób (modelki, stylistka, makijażystka, itd.), wynajmujemy większe, odpowiednie do danych potrzeb, studio.

Jeśli packshoty to dla Ciebie za mało, warto pomyśleć o fotografii obrotowej, zdjęciach reklamowych, a może nawet animowanych zdjęciach i filmach produktowych.



Copyright C 2015 - 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone.