Fotografia produktowa dla sklepów internetowych

Jakie znaczenie maja zdjęcia produktowe dla sklepu internetowego? Czy warto inwestować w profesjonalne zdjęcia? Jaki wpływ na sprzedaż mają packshoty?

Planujesz sprzedaż przez internet? A może już prowadzisz sklep internetowy? Jeśli tak, to potrzebujesz lub wkrótce będziesz potrzebować zdjęć produktowych. Zanim wykonasz zdjęcia telefonem, przemyśl, jak takie zdjęcie wpłynie na sprzedaż i postrzeganie Twojej marki. Odwiedź dowolny serwis ogłoszeniowy i zobacz oferty podobnych produktów, a następnie odwiedź stronę swojego największego konkurenta. Czy dostrzegasz różnicę?

Buty wspinaczkowe - Fotografia Produktowa Orbin
Golarka do ubrań - packshot - Fotografia produktowa Orbin.pl
Dron zabawka - fotografia produktowa Orbin
Perfumy packshot - fotografia produktowa - Orbin

Czy potrzebujesz zdjęć produktowych?

Wiele osób rozpoczynając swój biznes, zastanawia się, czy naprawdę potrzebuje fotografa, który wykona dla nich zdjęcia produktowe i reklamowe.
Sprzedaż jest częścią każdego biznesu. Obecnie głównym kanałem sprzedaży staje się internet. Niemal codziennie słyszymy o nowych sklepach internetowych. Aby sprzedawać przez internet, potrzebujesz zdjęć swoich produktów lub fotografii prezentujących Twoje usługi. Zdjęcia produktowe w sklepie internetowym to obecnie najważniejsza rzecz, gdyż to właśnie one przyciągają uwagę klientów. Pamiętaj, że osoby odwiedzające stronę firmy, czy sklep internetowy, wyrabiają sobie opinie o marce, na podstawie tego co widzą. Dlatego, tak ważne są profesjonalne zdjęcia.

Aby sprzedawać przez internet, potrzebne są zdjęcia oferowanych produktów, gdyż jest to jedyny sposób, aby zaprezentować je potencjalnemu klientowi.

Otwierając nowy sklep internetowy, skupiasz się na marketingu i reklamie, aby ściągnąć jak najwięcej potencjalnych klientów. Przygotowujesz promocje i oferty specjalne, negocjujesz najlepsze warunki z hurtowniami. Równocześnie inwestujesz duże pieniądze i czas w pozycjonowanie, rozwijanie kanałów społecznościowych. Wszystko to jest kluczowe w biznesie i ma na celu ściągnięcie jak największej liczby potencjalnych klientów do twojego sklepu internetowego.
Często w tym wszystkim zapominasz jednak o stronie wizualnej, o odpowiednim zaprezentowaniu swojej oferty.
Użytkownicy, których ściągnąłeś na swoja stronę internetową, za pomocą drogich reklam i akcji marketingowych, opuszczą ją w kilka sekund, jeśli coś ich nie zainteresuje. Nie oszukuj się, że wspaniały opis ich zatrzyma. Pamiętaj, że ludzie “kupują oczami”. To właśnie zdjęcie w pierwszej kolejności musi przyciągnąć ich uwagę.
Oczywiście są branże i towary, gdzie najważniejszym aspektem jest cena, ale czy naprawdę możesz walczyć tylko ceną? Wielu tego próbowało i większość tych sklepów już nie istnieje.
Karabinek pomarańczowy - Fotografia produktowa Orbin.pl
Oczywiście, nie twierdzę, że same zdjęcia wszystko załatwią, ale są one tak istotnym składnikiem, że nie można o nich zapominać.
Obecnie, wiele się mówi o unikalnych i rozbudowanych opisach produktów. Zwłaszcza jeśli współpracujesz z agencją SEO, będą oni kładli duży nacisk na tą sprawę. Oczywiście jest to naprawdę istotne, zarówno dla samych użytkowników, jak i wyszukiwarek. Na pewno też wpłynie korzystnie na rozwój Twojego sklepu, ale nie zapominaj o odpowiednich zdjęciach.

Trzeba pamiętać, że packshoty, czy zdjęcia reklamowe produktów, mają za zadanie sprzedawać. Dlatego, zdjęcia produktowe muszą być wysokiej jakości. Przekłada się to zarówno na sprzedaż, jak i postrzeganie danej marki jako profesjonalnej. Nie wyobrażam sobie, jak duża, znana marka może pozwolić sobie na słabej jakości zdjęcia (i nie chodzi mi tu tylko o techniczne aspekty), a widziałem już kilka takich przypadków. Chociaż nie każdy dostrzega to od razu, to jednak potencjalny klient oglądający konkurencyjne strony, nawet nieświadomie, wybierze tą, która ma lepsze zdjęcia.

Obecnie, już nie wystarcza zdjęcie produktu na biurku, zrobione przez pracownika. Te czasy to już zamierzchła przeszłość. Przykładem zmian może być serwis aukcyjny, który chcąc utrzymać wysoką jakość, wprowadził wymóg, aby zdjęcia produktów były na białym tle. Wykonanie takich zdjęć, wymaga już odpowiedniego sprzętu oraz wiedzy o fotografii i postprodukcji.
Idąc dalej w tym przykładzie, jeśli klient wyszukuje konkretny przedmiot w serwisie aukcyjnym, zwykle wyszukiwarka wyświetla mu kilka/kilkanaście ofert. Oczywiście, większość klientów, skupia się na cenie i wiarygodności sprzedawcy, ale pierwsze co zobaczy to zdjęcie.

Lista produktów z wyróżniającym się zdjęciem produktowym

Najważniejsze to wyróżnić się 

Zastanów się, jak sam wybierasz oferty spośród tych w podobnej cenie. Prawdopodobnie, jak większość użytkowników, klikniesz w ofertę z najatrakcyjniejszym zdjęciem.
W przypadku, jeśli ten sam produkt, w tej samej cenie, u kilku, czy nawet kilkunastu sprzedawców, ma to samo zdjęcie, wtedy łatwo wyróżni się ten, kto zamieści unikalne zdjęcie.
Firmy korzystające z hurtowni dropshippingowych, zwykle dostają dostęp do bazy zdjęć produktowych. Zdjęcia te, zostały przygotowane na potrzeby hurtowni i z myślą o jej klientach. Zwykle są to dobrej jakości, odpowiednio przygotowane packshoty. Pojawia się tu jednak, wspomniany wyżej problem. Z takiej hurtowni korzystasz nie tylko Ty, ale również dziesiątki innych sklepów i sprzedawców. W momencie, kiedy klient szuka konkretnego produktu, otwiera pierwszych pięć, czy nawet 10 wyników z wyszukiwarki i zwykle dwie, trzy reklamy. Na każdej stronie widzi ten sam opis i zdjęcie. Szybko wybiera sklep z najniższą ceną i tam dokonuje zakupu.
W przypadku serwisów aukcyjnych, czy porównywarek cenowych, gdzie po wyszukaniu, klient nie musi nawet otwierać stron produktów, a widzi tylko miniaturkę, cenę i tytuł (w tej kolejności), wybór jest jeszcze szybszy.
Jeśli wszystkie wyświetlone oferty, czy odwiedzone sklepy korzystają z tej samej hurtowni i na podobnych warunkach, to rywalizacja ceną obniża tylko ich dochód, a w dłuższej perspektywie nie przyniesie nikomu korzyści.
Także zastanów się, czy może jednak lepiej się jest jednak czymś wyróżnić? Oczywiście same fotografie wszystkiego nie załatwią, ale są doskonałym początkiem. Dzięki unikalnym zdjęciom zatrzymujesz uwagę klienta i zyskujesz kolejne cenne sekundy, aby go przekonać, że powinien dokonać zakupu właśnie w Twoim sklepie.

Dlatego też, tak ważną sprawą są unikalne zdjęcia prezentujące Twoją ofertę. Oczywiście fotografia packshotowa – produkt w realnym odwzorowaniu na neutralnym tle – tego samego produktu, będzie podobna. Jednak, inny kadr, czy perspektywa, sprawią, że kiedy na stronie wyświetli się 20 ofert z takim samym zdjęciem, to Twoja nawet ta 21 oferta, bardziej się wyróżni. Działa to lepiej niż pogrubiony tytuł, za który płacisz za każdym razem, wystawiając ofertę. Nie jesteś jeszcze przekonany? Sam przejrzyj kilka takich stron.

Handel internetowy rozwija się już od wielu lat. Początkowo niewielka konkurencja i niższe koszty sprawiły że sklepy internetowe i serwisy aukcyjne rozwiały się bardzo szybko. Obecnie konkurencja jest naprawdę duża, a nowe sklepy pojawiają się codziennie. Coraz więcej przedsiębiorców jest świadomych ze konkurowanie ceną to złe i wyniszczające rozwiązanie. Najważniejsze staje się wyróżnienie na tle setek konkurencyjnych sklepów i przekonanie klienta że to własnie u was powinien dokonać zakupu. Oczywiście żeby się wyróżnić i swatać się pierwszym wyborem w umysłach waszych klientów nie wystarczą dobre zdjęcia, ale jest to świetny początek.


Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą zdjęć produktowych. Zamawiając takie zdjęcia, warto również rozważyć zdjęcia aranżowane, czy też reklamowe, ukazujące produkt w ciekawszy sposób, nie tak surowy, jak zwykły packshot.



Copyright C 2015 - 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.