Fotografia odzieżowa – zdjęcia lookbookowe i zdjęcia typu duch, to coś co jest niezbędne by zaistnieć w świecie mody i prowadzić sprzedaż, zwłaszcza tą internatową.

Fotografia odzieżowa to szerokie pojęcie łączące w sobie fotografię produktową i portretową. Wymaga ona wiedzy i doświadczenia w każdej z tych dziedzin. Odzież, obuwie i galanterię można fotografować na wiele sposobów: fotografia na modelce, fotografie typu duch, zdjęcia na wieszaku, na płasko. Wszystko zależy od pomysłu, przeznaczenia i aktualnych potrzeb zleceniodawcy. Czasem potrzebne są zarówno zdjęcia typu duch do sklepu internetowego, jak i zdjęcia lookbookowe tej samej kolekcji do prezentacji w katalogu i do reklam.

Obecnie, dość często spotkać można zdjęcia odzieży na modelce, przeglądającej się w lustrze, wykonane przez nią samą telefonem. Takie fotografie znajdziesz na aukcjach, w serwisach ogłoszeniowych i małych internetowych sklepach odzieżowych. Wiele osób twierdzi, że jest to wystarczający sposób prezentacji. Nie będziemy z tym polemizować, ale proponujemy, abyś odwiedził 10-20 stron, najlepiej prosperujących sklepów i sprawdził, czy znajdziesz tam, choć jedno takie zdjęcie.
Nie znalazłeś? A wiesz dlaczego? Ponieważ w takich sklepach pracują specjaliści, którzy wiedzą, iż każdy element wpływa na postrzeganie marki oraz poziom sprzedaży. Zdjęcia w tym przypadku są kluczowym elementem wpływającym na sprzedaż i zarazem wizytówką sklepu.

Płaszczyk damski - Fotografia odzieży Orbin studio
Pasek skórzany - Fotografia produktowa Orbin.pl
Sweter wełniany - fotografia produktowa
  • Prowadzisz sklep internetowy z odzieżą?
  • Wprowadzasz nowe kolekcje?
  • Twoje zdjęcia ubrań na płasko i na wieszakach źle wyglądają i nie zachęcają do zakupów?
  • Zależy ci na budowaniu wizerunku solidnej, nowoczesnej marki?

 

Mamy dla Ciebie dwie ciekawe propozycje:
Fotografie lookbookowe – odzież prezentowana przez modeli.
Fotografia ubrań typu duch – odzież prezentowana na niewidocznym manekinie.

Pamiętaj! Wysoka jakość zdjęć, nie tylko wpływa na sprzedaż, ale również oddziałuje na podświadomość klientów, którzy tą jakość będą łączyć z konkretna marką i jej produktami.
Kolejna ważna kwestia to powtarzalność. Dany styl zdjęć, czy też stała forma ich prezentacji dla całego serwisu, sprawia, iż cała oferta jest spójna. Klient przeglądając ofertę, z łatwością może porównać różne wzory i fasony, nie będąc rozpraszanym przez różnie wyglądające zdjęcia. Dodatkową zaletą tej spójności jest to, iż klient widząc gdziekolwiek (np. media społecznościowe) zdjęcie z Waszej oferty, szybko skojarzy je z konkretną marką.

Jakość – Powtarzalność – Spójność – Rozpoznawalność Marki

Bluzka 02 - Fotografia typu duch Orbin studio

Zdjęcia czarnej sukienki typu lookbook bez wizerunku modelki

Zdjęcia niebieskiej sukienki typu lookbook bez wizerunku modelki
Powyżej, zdjęcia typu lookbook jednak bez wizerunku modelki.
 

Fotografie Lookbookowe – Zdjęcia odzieży na modelce

Sesje lookbookowe (określane również jako modowe) to niemal stały element w większych sklepach i sieciach odzieżowych. Dzięki modelce, można zobaczyć, jak ubranie prezentuje się na żywej osobie. Różne pozy, stylizacje, a czasem również dodatkowe akcesoria, czy też scenografia, pozwalają na lepszą prezentację danego stylu. Tego typu zdjęcia najbardziej nadają się do katalogów, czy też zastosowań reklamowych. Niemniej jednak, z powodzeniem wykorzystywane są również na kartach produktów w sklepach internetowych.

Płaszcz damski fotografia katalogowa orbin studioAby takie fotografie miały spójną formę, często trzeba współpracować z tą samą modelką, czy grupą modeli, przynajmniej przy danej kolekcji. Ewentualnie, można zatrudniać osoby o podobnej urodzie i kształtach, aby klient łatwo mógł porównywać różne fasony, nie dezorientując się zmianą modelki.
Choć w pierwszej chwili, korzystanie z usług jednej modelki, nie wydaje się problematyczne, to należy pamiętać, iż kolejne kolekcje pojawiają się w różnym czasie. Dla uproszczenia przyjmijmy, że tylko przy kolejnych sezonach. Zwykle, na wykonanie sesji jest tylko kilka dni. Co natomiast mamy zrobić, jeśli w tym czasie modelka jest na wyjeździe, wykonuje inne zlecenia, bądź jest chora? Warto o tym pamiętać, decydując się na jedną modelkę, która miałaby być “twarzą” marki, czy kolekcji.
Sesje lookbookowe wymagają zwykle pracy z większą ekipą. Poza fotografem, asystentem i oczywiście modelką, potrzebne są: makijażystka i fryzjerka, a także stylistka, która dobierze odpowiednie dodatki. Przy zdjęciach w plenerze, decydująca również bywa pogoda. Teoretycznie, zawsze można poczekać na lepszą pogodę, ale zwykle na sesje jest mało czasu, a zgranie całej ekipy, aby była gotowa do zdjęć, również nie jest proste. Przy sesjach w studio, sprawa jest o wiele prostsza.
Mimo wymienionych wyżej trudności, fotografie lookbookowe są doskonałą formą prezentacji, określającą styl danej kolekcji. Ciężko sobie wyobrazić wprowadzenie nowej kolekcji do sprzedaży bez takich zdjęć. Dzięki odpowiedniemu doborowi modeli, dodatków i charakteryzacji, grupa docelowa lepiej identyfikuje się z prezentowaną odzieżą. Dzięki temu, ten typ zdjęć tak dobrze sprawdza się w reklamach i katalogach. Indywidualne sesje dla sklepów, pozwalają się im również wyróżnić na tle konkurencji, nawet jeśli ta ma w ofercie ten sam asortyment.
Zdjęcia lookbookowe wydrukowane w dużych formatach, stanowią niejednokrotnie stały element wystroju firmowych sklepów, doskonale prezentując oferowane kolekcje.

 
 
 
 

Fotografie odzieży typu Duch – na niewidocznym manekinie 

Alternatywą do fotografii z modelkami, są zdjęcia odzieży typu duch, czyli ubrania prezentowane na niewidocznym manekinie. Zaletą tutaj są na pewno niższe koszty (nie trzeba wynajmować dużego studia, makijażystki i oczywiście modelki). Mniej osób na sesji, to mniej spraw organizacyjnych, a to z kolei, pozwala wykonać zdjęcia dużo szybciej i sprawniej, niż w przypadku sesji lookbookowej. Fotografie ubrań typu duch to duża spójność i powtarzalność – jeden styl prezentacji na całej stronie. Dlatego, doskonale sprawdzają się na kartach produktów, w sklepie internetowym, prezentując konkretną stylizację na neutralnym tle.

Sukienka czerwono czarna - Fotografia Produktowa - Orbin Studio
Kurtka damska - fotografia odzieży typu duch
Buty 840 - fotografia produktowa Orbin.pl

Sesje lookbookowe kosztują za dużo?
Zdjęcia odzieży na wieszakach nie prezentują się zachęcająco?

Zdjęcia odzieży typu duch to idealne rozwiązanie!

Zalety: ograniczenie kosztów, szybsza realizacja, większa spójność wizualna oferty.
Zgłoś się do nas!

Fotografia ubrań typu duch pozwala utrzymać jednolity styl oferty na stronie, nawet gdy kolejne produkty są wprowadzane po dłuższym czasie. Jest to doskonała forma prezentacji odzieży, gdyż pozwala ukazać, jak ubranie układa się na ciele, mimo braku modelki, czy modela.
Dodatkową zaletą, często nieuświadomioną, jest to, iż oglądający nie jest rozpraszany przez modela. Ułatwia to porównanie różnych fasonów. Osoby oglądające zdjęcia lookbookowe, często nieświadomie przypisują danej kreacji cechy modela. O ile jest to atrakcyjna osoba, podobająca się oglądającemu, wszystko jest w porządku. Jeśli jednak, jakaś cecha modela nie podoba się potencjalnemu klientowi, to również prezentowana kreacja traci na atrakcyjności. Pod tym względem, zdjęcia typu duch pozostają całkowicie neutralne.
Kolejną zaletą fotografii typu duch jest to, że można je wykonać jako zdjęcia obrotowe. Oczywiście, wymagają one więcej pracy, dlatego też ich koszt jest większy. Niemniej jednak, prezentacja jest o wiele ciekawsza. Fotografia obrotowa odzieży to doskonałe uzupełnienie strony ofertowej. Klientka oglądając kreacje, może swobodnie obejrzeć, jak prezentuje się z każdej strony i układa na ciele.

 
 

Fotografia odzieży na płasko i na wieszaku

Na koniec, krótko musimy wspomnieć również, o fotografowaniu odzieży “na płasko” i na wieszaku. Tak naprawdę, jedyną zaletą tego typu zdjęć jest niski koszt wykonania. Przy takiej prezentacji, ubrania wydają się większe, przeważnie układają się nieciekawie i nie pozwalają ocenić, jak będą wyglądać na ciele.
Zdjęcia odzieży na wieszakach, mogą jednak znaleźć zastosowanie w niektórych przypadkach. Wszystko zależy od potrzeb i strategii klienta. Zdarza się nam wykonywać takie sesję, jednak jeśli tylko jest tak możliwość, doradzamy inne formy prezentacji.

Fotografować odzież można na wiele sposobów i pewnie każdy znajdzie swoich zwolenników. Naszym zdaniem (i nie tylko naszym), najlepiej sprawdzają się zdjęcia lookbookowe i typu duch. Zdjęcia lookbookowe są idealne do reklam i katalogów oraz prezentacji w mediach społecznościowych. Z kolei, zdjęcia odzieży typu duch doskonale sprawdzą się w sklepie internetowym, na kartach produktów, czy portalu aukcyjnym.

Jeśli masz jakieś pytania dotyczące fotografii odzieżowej, potrzebujesz sesji produktowej odzieży, czy sesji lookbookowej, skontaktuj się z nami i opowiedz o swoich produktach. Wspólnie ustalimy, które rozwiązanie jest dla Ciebie najlepsze. Odpowiemy na Twoje pytania i przedstawimy, dopasowaną do twoich potrzeb, propozycję.

Biustonosz 01 - Fotografia typu duch Olwin Studio
Bluzka 01 - Fotografia typu duch Orbin



Copyright C 2015 - 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.